علی جون
سرپرست سازمان تامین اجتماعی؛

افق آینده سازمان تأمین اجتماعی باز طراحی می شود

افق آینده سازمان تأمین اجتماعی باز طراحی می شود

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، با اشاره به اینکه مصمم هستیم جهش انقلابی در همه حوزه های سازمان ایجاد نماییم، اظهار داشت: افق آینده سازمان تأمین اجتماعی را بازطراحی می نماییم.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، میرهاشم موسوی، در اولین نشست شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی، اضافه کرد: تأمین اجتماعی سازمان بسیار گسترده ای است و شرایط ویژه ای دارد بنابراین باید از همه فرصت ها استفاده نماییم تا زمینه برای عرضه خدمات مناسبت و شایسته به ذی نفعان فراهم گردد. وی اظهار داشت: اساس تأمین اجتماعی در جمهوری اسلامی تحقق عدالت است و این مورد در کشور ما یک اصل اولویت دار به حساب می آید. بنابراین در هر تحول در این سازمان تحقق عدالت را پیگیری می نماییم. موسوی افزود: سه محور اصلی تعیین کرده ایم تا به وسیله آن سیستم راهبری شود و همینطور برنامه ها و اقدامات مورد ارزیابی قرار گیرد. این محورها تحول، عدالت و اعتماد است. وی با اشاره به اینکه محور تحول را در «تحول در چشم انداز»، «تحول در جهت گیری ها و سیاست ها» و «تحول در روندها و اقدامات اجرایی» تعریف کردیم، اظهار داشت: از تمامی متخصصان چه در داخل سازمان و مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی و خارج از سازمان کمک می گیریم تا افق آینده این مجموعه را بازطراحی نماییم. امکان دارد بعضی از تحول ها در جهت گیری ها و سیاست ها در ارتباط با اسناد بالادستی، دولت و مجلس باشد که حتما با آنها تعامل خواهیم داشت. همینطور تحول در روندها و اقدامات اجرایی را هم دنبال می نماییم. سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه آخرین و جدید ترین نسخه در سطح کلان در حوزه رفاه و تأمین اجتماعی، نظام چند لایه است، عنوان کرد: وظایف این سازمان در این نظام مشخص است و چالش ها معلوم است، ازاین رو باید به مسئولیت خود توجه کافی نماییم.
موسوی با تکیه بر رعایت تحقق عدالت اجتماعی در تمامی برنامه های سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: باید بیمه شدگان، کارفرمایان و بازنشستگان به آنچه که شایسته آن هستند، برسند. برای این منظور زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری که ما را به عدالت می رساند را تکمیل خواهیم کرد.
وی، اعتماد را از دیگر اولویت های خود در سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: لازم است ضرایب کارایی و اثربخشی را به نحوی بالا ببریم که اعتماد حاصل شود. شعار را به عمل تبدیل می نماییم تا رضایت و به دنبال آن اعتماد شکل گیرد. رضایت مولد اعتماد و سرمایه اجتماعی می شود.
موسوی با اشاره به اینکه تلاش می نماییم از دانش مدیران قبلی و کارشناسان بهره بگیریم، اظهار داشت: بر مبنای خرد جمعی تصمیم گیری خواهیم کرد.
سرپرست سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: بزودی با هر معاونت و واحد جلسات تخصصی برگزار می شود و در این جلسات به بررسی ۶ محور اساسی برای تدوین برنامه تحول در هر حوزه می پردازیم. از مدیران انتظار می رود آخرین وضعیت هر حوزه را مشخص و فرصت ها، تهدیدها، نقاط قوت و ضعف آنها را تبیین کنند. در محور دوم، آخرین وضعیت هر بخش نسبت به برنامه مصوب تعیین شود. محور سوم، چالش های اولویت دار و مسائل اصلی و در محور چهارم برای رفع آنها برنامه و چاره تعریف شود. برای محور پنجم هم برش های استانی چالش ها و اولویت ها عرضه شود.
وی همینطور بعنوان آخرین محور مبحث آینده نگاری و نگاشت آینده را در سازمان تأمین اجتماعی مبحث بسیار مهمی دانست و اظهار داشت: مبحث تأمین اجتماعی با امنیت ملی گره خورده است و باید آینده نگاری در بخش های مختلف را مرور نماییم.
در آخر جلسه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، حضور عملیاتی و عدم غفلت از استان ها و همراهی بیشتر با حوزه عمل را از مدیران ستادی مطالبه و خواهان شد.
در این جلسه همینطور معاونین و مدیران حاضر، به عرضه گزارش پرداختند.

1400/06/24
20:52:00
5.0 / 5
687
تگهای خبر: اثر , برنامه , خدمات , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵