علی جون
حسینی تاكید كرد؛

لزوم تبیین اقدامات صورت گرفته در حج تمتع ۱۴۰۱

لزوم تبیین اقدامات صورت گرفته در حج تمتع ۱۴۰۱

به گزارش علی جون، رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم تبیین اقدامات صورت گرفته در حج تمتع 1401 تصریح کرد و اظهار داشت: اقناع سازی زائرین در مورد شرایط و مشکلاتی که قبل و پس از اعزام وجود داشته صورت گیرد.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، سید صادق حسینی امروز شنبه یازدهم تیرماه در جمع مدیران مجموعه و مدیران کاروان های منطقه ۱ مکه مکرمه اظهار داشت: باید شکرگزار خداوند باشیم که توفیق و سعادت حضور در سرزمین وحی و بخصوص توفیق خادمی ضیوف الرحمن را به دست آورده ایم؛ تکریم و احترام میهمانان خدا و تحمل مسائل و پاسخگویی مهربانانه وظیفه ما در برابر حجاج عزیز است. خادمی به حجاج همانند دستیاری و کمک حال به امیر الحاج یعنی حضرت ولیعصر (عج) می باشد. حسینی ضمن اشاره به برخی مشکلات و دغدغه هایی که در حج تمتع ۱۴۰۱و جود داشته است اظهار داشت: مدیران مجموعه ها و کاروان ها در رویارویی با زائرین به صورت شفاف و مهربانانه به بیان مسائل بپردازند. وی تصریح کرد: تأخیر در اعلام زمان ظرفیت ها و برگزاری موسم، تأخیر در صدور ویزای عوامل، توافق شفاهی و وبیناری با هتلداران و آشپزخانه ها، افزایش برخی هزینه ها و خدمات بخصوص در مشاعر و.... همچون مشکلاتی بود که بر سر راه قرار داشت. رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: ضمن این که این مشکلات بدلیل عدم ارتباط کنسولی با کشور میزبان و تعطیلی دفتر حج و زیارت در عربستان دغدغه ها را دو چندان می کرد که خوشبختانه با عنایت خداوند و خاندان عصمت و طهارت رفته رفته از موانع عبور کردیم و هم اکنون به شرایط ایده آلی رسیده ایم. حسینی خاطرنشان کرد: ویزای گروه پیش رو و برخی عوامل برای انعقاد قراردادها فقط چند روز مانده به حج صادر شد که آنها هم با شرایطی همانند تعطیلی دوساله هتلهاو برخی مشکلات زیرساختی در این رابطه مواجه گشتند که از این موانع هم عبور کردیم؛ در بحث تغذیه و تدارکات هم اولین گروه آشپزهای ما تنها چند ساعت پیش از اعزام زائرین به مدینه رسیدند که به سرعت غذای زائرین را فراهم نمودند که از تمامی این مشکلات عبور کردیم اما زائرین باید نسبت به تمامی موانع آگاه باشند. وی با تکیه بر این که دغدغه هایی در حج تمتع سال جاری بوده و هم اکنون شرایط ایده آل است اظهار داشت: اگر در مورد کمبود هاو کاستی ها اقناع سازی مناسبی صورت گیرد و به صورت شفاف با زائرین گفت و گو شود آنها هم در جریان این مسائل قرار می گیرند و شاهد افزایش رضایتمندی خواهیم بود. وی تصریح کرد: البته ادبیات سخن گفتن هم با زائرین خیلی مهم است ازاین رو باید با آرامش و اطمینان خاطر به همراه شفاف سازی مسائل گذشته و کنونی را بیان نمائید. رئیس سازمان حج و زیارت بر خوش اخلاقی و بیان مهربانانه مسائل تصریح کرد و اظهار داشت: بیان اقدامات به صورت تبیینی باشد نه توجیهی چون که تبیین باعث رفع نگرانی ها و افزایش رضایت می شود. حسینی ضمن اشاره به نظرسنجی های صورت گرفته در کاروان ها اظهار داشت: نظرسنجی ها حکایت از رضایت ۹۰ درصدی زائرین دارد که البته این میزان هم با وجود مناسب بودن قابل قبول نیست و باید رضایت زائرین به بالاترین حد ممکن برسد. رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: در ایام ابتدایی مشکلاتی نظیر تأخیر پروازها، تغذیه، اسکان و.... وجود داشت اما هم اکنون بیشترین دغدغه مبحث اینترنت است که باید در این رابطه اقناع سازی صورت بگیرد که ما در یک کشور دیگر قرار داریم که تعداد زیادی حجاج از کشورهای مختلف در آن حضور دارند و بالطبع اینترنت در بعضی ساعات با کندی مواجه می شود. بدین جهت زائرین استفاده از اینترنت را به ساعات پایانی شب موکول کنند. حسینی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه ها ما خدمات رسانی در مشاعر بود، اظهار داشت: پیش از برگزاری موسم، کشور میزبان خدمات ایام تشریق در مشاعر را یک هزار و ۱۶۴ دلار افزایش داد که بخشی از این هزینه ها را از زائرین دریافت کردیم و نخواستیم که زائرین تمامی هزینه ها را متحمل شوند؛ ضمن این که باید نسبت به بهبود روند خدمات با عنایت به این افزایش هزینه ها اطلاع می یافتیم که این نگرانی ها هم روز گذشته رفع شد. وی با اشاره به اینکه روز گذشته به همراه شرکت مطوفین حجاج ایرانی بازدیدی از مشاعر مقدسه داشتیم اظهار داشت: یکی از دغدغه های ما مبحث مشاعر و خدمات و زیرساخت های آن بود که خوشبختانه تمامی دغدغه ها رفع گردید چونکه موضوع هایی نظیر بحث برق مشاعر، چادرها و خیمه ها، کولرها، بهداشت، اسکان و.... حل شده است و نقصها سال های گذشته رفع گردید. رئیس سازمان حج و زیارت یکی از دغدغه های پیش رو را عدم اجازه حضور زائرین بدون لباس احرام در طواف دانست و خاطرنشان کرد: این مورد را با مسؤلان حج و عمره کشور میزبان مطرح کرده ایم چون که طبق فقه ما پس از ایام تشریق زائرین ما باید بدون لباس احرام و با لباس شخصی طواف نمایند که این مهم را با دست اندرکاران مطرح کرده ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم. او در آخر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تصریح کرد و اظهار داشت: تمامی مدیران مجموعه ها و کاروان ها این مهم را به زائرین اشاره نمایند که ضمن استفاده از ماسک فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

1401/04/12
17:00:37
5.0 / 5
550
تگهای خبر: اینترنت , خدمات , رضایتمندی , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴