علی جون
حسینی مطرح كرد؛

رضایت بیش از ۹۰ درصدی زوار از حج تمتع ۱۴۰۱

رضایت بیش از ۹۰ درصدی زوار از حج تمتع ۱۴۰۱

به گزارش علی جون، رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه امسال حجی روان، بدون حاشیه و موفق را شاهد بودیم، اظهار داشت: امسال رضایت بیش از 90 درصدی زوار محقق شد.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، سید صادق حسینی امروز شنبه در نشست با مدیران ستاد عملیات حج ۱۴۰۱ ضمن تقدیر از کوشش های انجام شده در موسم حج تمتع امسال اظهار داشت: در حج تمتع ۱۴۰۱ به اذعان همه کارشناسان با تجربه این حوزه شاهد حجی روان، بدون حاشیه و موفق بودیم که این مهم نیز مرهون عنایت الهی، ائمه معصومین، برنامه ریزی های مدون، کوشش های همه دستگاه های همکار، حمایت های مسئولان و همین طور کوشش های خاضعانه همه دست اندرکاران حج بوده است. وی ادامه داد: در حج تمتع امسال در روزهای تشریق و خصوصاً سرزمین منا مشکل خاصی را نداشتیم و در زیارت بیت الله الحرام یا شهر مدینه عملیات حج به خوبی و بصورت روان پیش رفت. رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه برخی مشکلات در حوزه معدود هتل های مدینه داشتیم که به سرعت حل شد اظهار داشت: در تغذیه نیز بعضی کمبودها نسبت به نبود تنوع غذایی در ایام ابتدایی بود که به سرعت حل و فصل شد و خوشبختانه رضایتمندی در این عرصه نیز افزایش یافت؛ همین طور مشکلات ذکر شده به همراه برخی گلایه ها در ایام نخست بابت خدمات درمانی و نبود دارو نیز به محدودیت ها و تأخیر در اعزام عوامل بازمی گردد که تا حدود زیادی رفع شد. حسینی با اعلان اینکه امسال در موسم حج تمتع بصورت روزانه نظرسنجی از زوار دریافت می شد، اظهار داشت: این نظر سنجی ها سبب شد تا نقاط ضعف و کمبودها پس از انتقال به ستاد مدیریت بحران، بسرعت شناسایی و رفع گردد و خوشبختانه رضایت زوار تا حدود زیادی افزایش یافت؛ این نظر سنجی ها نشان دهنده رضایت بیش از ۹۰ درصدی زوار بوده که البته در بعضی حوزه ها همانند حمل و نقل این رضایت بیش از درصد عنوان شده بود است. وی با اعلان اینکه خوشبختانه در حج امسال تأخیر در پروازها بصورت بارز و مشخص وجود نداشت اظهار داشت: جداول پروازی به خوبی تدوین شده بود و شاهد همکاری و تلاش دست اندرکاران سازمان هواپیمایی بودیم که این عملیات اعزام و بازگشت زوار با کمترین مشکل به انتها رسید. رییس سازمان حج و زیارت اشاره کرد: بااینکه از دید بنده نمره حج امسال قابل قبول بوده و کوشش های انجام شده قابل تقدیر است اما باید اهتمام شود تا حدود ۱۰ درصد عدم رضایت زوار نیز رفع گردد تا حج سال آینده بازهم شاهد افزایش رضایتمندی ها باشیم. بگفته حسینی، لطمه شناسی حج امسال به مفهوم آن نیست که عملکرد دست اندکاران ضعیف بوده بلکه به مفهوم بهبود روند اجرائی در خدمت رسانی هر چه مطلوب به زوار در سنوات آتی است. وی با اعلان اینکه برخی افراد موفقیت حج را به کاهش تعداد زوار اعزامی گره می زنند اظهار داشت: این مساله تصور اشتباهی است که از طرف تعدادی افراد ناآشنا به این حوزه مطرح می شود برای اینکه فراهم آوری تدارکات چه برای ۸۰ هزار نفر چه برای نصف آن، یک تلاش و کار اجرائی را در بردارد؛ لیکن این که بگوییم سقف سنی تعیین شده لطمه پذیری کمتری را در زمینه درمانی بدنبال داشته این حرف می تواند صحیح باشد؛ بدین سبب اگر بیش از ۸۰ هزار نفر با این سقف سنی تعیین شده را هم اعزام می کردیم همین موفقیت را به حول و قوه الهی کسب می کردیم. رییس سازمان حج و زیارت اظهار نمود: یکسان سازی ظاهری و متحدالشکل شدن زوار برای پرهیز از بروز مشکلات همانند مفقود شدن چمدان ها یا گم شدن وسایل شخصی و.....، بررسی اسکان خانوادگی برای متقاضیانی که در این خصوص تمایل دارند، رفع اشکال اینترنت زوار و حل دغدغه های مطرح شده در لطمه شناسی ها می تواند برای سنوات آتی مورد بررسی و توجه جدی قرار گیرد. وی همین طور به راه اندازی اپیلیکیشن زیارت توسط دست اندرکاران و نیروهای سازمان حج و زیارت اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه این نرم افزار امسال مورد بهره برداری قرار گرفت که قابلیت های مناسبی دارد اما تعداد کمی از زوار از آن بهره مند شده اند که می طلبد در سنوات آتی به تقویت آن پرداخته و همین طور زودتر در اختیار زوار قرار گیرد تا آنها نیز این نرم افزار را نصب نمایند. رییس سازمان حج و زیارت از کوشش های صادقانه و خاضعانه همه دست اندرکاران در حج تمتع امسال تشکر کرد و اظهار داشت: حجی در خور شأن زوار ایرانی و عزتمندانه همراه با سلامت و امنیت و کرامت را شاهد بودیم که به همه عزیزان خداقوت می گوئیم. حسینی همین طور درباب راه اندازی عمره اظهار داشت: در صورت مهیا شدن همه شرایط و زیرساخت های مربوطه برای اعزام زوار ایرانی و معتمرین کشورمان آمادگی کامل داریم. وی همین طور در حوزه اربعین حسینی و وظایف سازمان حج و زیارت اظهار داشت: سازمان حج و زیارت مسئولیت کمیته ثبت نام و اعزام را عهده دار است اما عملاً فراتر از وظایف کمیته ای، مشغول به فعالیت می باشد برای اینکه رفع مشکلات و دغدغه های زوار را به خود مربوط می داند بدین سبب از هیچ تلاشی برای خدمت رسانی مطلوب به زوار اربعین حسینی دریغ نمی نماید.

1401/05/23
15:26:07
5.0 / 5
412
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳