علی جون

واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم

واکنش ساترا به ماجرای تعطیلی آپارات گیم

علی جون: با انتشار خبر تعطیلی سرویس «آپارات گیم» و درحالی که مالک این سرویس، دلیل این اتفاق را به «هجمه های وارد شده» نسبت می دهد، سازمان ساترا با انتشار اطلاعیه ای به برخی ابهامات دراین زمینه پاسخ داده است.


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، سرویس آپارات گیم از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده بود و در یک سال قبل برای ۷۱ هزار گیم استریمر و نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب محتوای آنلاین، گیم تولید کرد.

سرویسی که به عقیده محمد جواد شکوری مقدم، مالک آپارات بمنظور نظارت نیاز به افراد آگاه تری دارد که ممکنست در بنیاد ملی بازی های کامپیوتری یا شورایعالی فضای مجازی باشند. او با بیان این نکته که صدا و سیما به اندازه کافی در سازمان درگیری دارد، اظهار کرده بود: «با توجه به تجربه ۱۹ساله ما در اکوسیستم دیجیتال کشور اما این دفعه از این که بخواهیم انرژی مان را صرف توضیح دادن و جنگ های رسانه ای متفاوت نماییم خسته شده ایم و می خواهیم نوع مواجهه مان را با این چالش تغییر دهیم. این میدان را به خودشان واگذار می نماییم. می توانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. با وجود میل باطنی و در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه - ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می شود.»

در این زمینه بیشتر بخوانید:

آپارات گیم تعطیل شد

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر اما امروز با انتشار متنی به ابهامات مطرح شده از طرف مالک آپارات چنین پاسخ داده است: «سرویس بازی آپارات به علت پخش زنده بازی های دیجیتال(گیم استریم) و باتوجه به تصریح قانون در خصوص انحصار پخش زنده توسط سازمان صدا و سیما، اصولاً بدون گرفتن مجوز از ساترا تشکیل شده است. اما با این وجود، ساترا به احترام کاربران زیست بوم بازی های دیجیتال که بدون اطلاع از غیر قانونی بودن این سرویس پخش زنده، عضو آن شده اند، هزینه کرده اند و در این حوزه فعال می باشند، نه فقط برای تعطیلی این سرویس، به آپارات نامه ای ابلاغ نکرده است بلکه بمنظور پایداری آن بارها تذکرات سودمندی برای سالم سازی محیط مذکور و رعایت استانداردهای محتوایی بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و نظام اسرا(نظام رده بندی سنی بازی های کامپیوتر ای)، ارائه کرده است.
این که یک بخش خصوصی به هر علتی پس از جذب برخی از کاربران، بدون توجه به تمایل کاربران و حقوق ایشان، تصمیم بگیرد زمین بازی خودرا عوض کند، نشان دهنده عدم مسئولیت پذیری و پایبند نبودن به اخلاق حرفه ای است که این امر، به هیچ وجه مورد قبول ساترا به عنوان حامی حقوق کاربران نیست.
انتظار این است که شرکتی با ادعای دانش بنیان بودن بتواند سالم سازی محتوای زیست بوم بازی های دیجیتال را در کنار ایجاد نشاط اجتماعی، حفظ امنیت روانی خانواده ها و کودکان و نوجوانان را در اولویت قرار داده و بصورت پایدار برای ساماندهی و سالم سازی کسب وکار خود تدبیر کند.
ساترا بر اجرای تکالیف قانونی خود در چهارچوب مقررات و آئین نامه های محتوایی ابلاغی تاکید دارد و توسعه فضای مجازی سالم، مفید و ایمن (به عنوان یکی از مصوبات شورایعالی فضای مجازی) را یکی از ماموریت های اصلی خود می داند و ازاین رو با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی بازی های کامپیوتری و دیگر نهادهای مرتبط از پلت فرم های بازی های دیجیتال حمایت خواهد نمود.»

درحالی که اظهارات طرفین درگیر در مسأله متضاد با یکدیگر است، اما چنین به نظر می آید که نتیجه این اختلافات و اظهارات ضد و نقیض نهایتاً دامنِ کاربرانی را گرفته که از امکانات مختلف این سرویس بهره می بردند. باتوجه به تعطیل شدن سرویس آپارات گیم و با استناد به اظهارات مالک آپارات، تمامی پرداخت های آنها بابت اشتراک و روبی تا آخر شهریور ماه بطور دقیق بازپرداخت خواهد شد.








منبع:

1401/06/18
11:16:16
5.0 / 5
429
تگهای خبر: استاندارد , بازی , خانواده , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳