علی جون
موسوی اعلام كرد؛

ارائه روزانه 1 و دو دهم میلیون خدمت در بخش درمان تامین اجتماعی

ارائه روزانه 1 و دو دهم میلیون خدمت در بخش درمان تامین اجتماعی

علی جون: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از ارائه روزانه ۱.۲ میلیون خدمت سرپایی و ۱۴ هزار خدمت بستری در بخش درمان تامین اجتماعی آگاهی داد.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، میرهاشم موسوی در این نشست ضمن تبریک و تسلیت شهادت مستشاران قهرمان ایرانی در حمله رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی، عنوان کرد: امیدواریم بزودی آثار خون مطهر این شهدا را ببینیم و شاهد اضمحلال و نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی باشیم. اخیراً هم دشمنان در استان کرمان، فاجعه تلخی را به دست گروهک معلون داعش انجام دادند و کشور ما شهدایی را تقدیم انقلاب کرد که شهیده خانم فاطمه برهان نژاد همکار گرانقدر ما هم در حادثه کرمان به همراه مادرشان به مقام رفیع شهادت رسیدند. همینطور این ایام، ایام مبارک ماه رجب است و امیدواریم تا از فرصت این ماه عزیز برای ورود به ماه شعبان و داخل شدن پاک و مطهر به ماه مبارک رمضان بهره ببریم تا ان شاءالله درک درستی از این سه ماه داشته باشیم و در راه انسان شدن، همه از فیوضات این سه ماه بهره مند شویم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن استقبال از نتایج فعالیت سامانه پایش درمان غیرمستقیم، اضافه کرد: برای طراحی و اجرای این پیشخوان مدیریتی زحمات زیادی کشیده شده است. روزانه حدود یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی به اضافه ۱۳ تا ۱۴ هزار خدمت بستری و همینطور تعداد زیادی خدمات پیرامونی در تأمین اجتماعی عرضه می شود. مدیریت و نظارت بر این حجم از خدمات در قسمت های مختلف با نیروی انسانی و مدلهای مرسوم، به صورت کامل و دقیق مقدور نیست و باید از نگاههای نوین و نظارت هایی که به مدد دانش روز در دنیا متداول شده است، استفاده نماییم. وی ادامه داد: دنیای امروز، دنیای فن آوری و هوش مصنوعی است و باید در سازمان تأمین اجتماعی هم به این سمت حرکت نماییم و خلاءهای احتمالی شناسایی و پوشش داده شوند. هزینه درمانی تأمین اجتماعی در هر سال بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است و باید ضمن توسعه خدمات، بر کنترل و نظارت دقیق این هزینه ها تمرکز داشت. اساساً سامانه نسخه الکترونیک برای این به وجود آمد تا از داده های جمع آوری شده، بتوانیم نقش مدیریتی خویش را اعمال و در جاهایی که سیستم کژکارکردی و مشکل دارد، مشکلات را اصلاح نماییم. وی خاطرنشان کرد: از همکاران پرکار سازمان در حوزه های درمان و فن آوری اطلاعات تقدیر و تشکر می کنم که همواره شاهد دغدغه آنها برای رفع ایرادات و مشکلات نسخه الکترونیک بودم. ارزیابی خدمات الکترونیک در قسمت های مختلف سازمان تأمین اجتماعی نشان داده است وضعیت ما با وجود برخی مشکلات، به نسبت بقیه دستگاه ها خیلی خوب است. همکاران عزیز ما در حوزه درمان و فن آوری و مدیران استانی و سایر همکاران که درگیر رفع مشکلات خدمات الکترونیک و خدمت رسانی بهتر به بیمه شدگان هستند تا به حال، از وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات دو تقدیرنامه ملی دریافت کرده اند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: اجرای کامل نظام ارجاع می تواند از ایجاد بخشی از هزینه های غیرضروری جلوگیری نماید. همینطور مطالبه تدوین و ابلاغ راهنماهای بالینی یا گایدلاین های درمانی برای همه خدمات هم خیلی مهم است. در عین کوشش برای تحقق راهبرد توسعه کمی و کیفی خدمات و عمق بخشی به خدمات درمانی؛ نباید اجازه داد هزینه های غیرمنطقی و نابجا به نظام بیمه ای تحمیل شود. تحمیل هزینه های نابجا مانند درخواست های غیرضروری خدمات تشخیصی گران قیمت، بیمه های درمان را با چالش هایی در اجرای مأموریت اصلی که صیانت مؤثر از بیمه شدگان در مقابل هزینه های سنگین درمان های موردنیاز است، مواجه می کند. برای تحقق این هدف باید نظام سلامت کشور تدوین و ابلاغ دستورالعمل ها یا گایدلاین های روش های بالینی درمانی و پاراکلنیکی را با جدیت دنبال کند. نظام بیمه ای هرچند در تعامل با بیمار باید متعهدانه و سخاوتمندانه رفتار و هر نیازی را که بیمار دارد تأمین کند؛ اما در مقابل هزینه های غیرضروری هم باید بررسی ها و اقدامات لازم را داشت. وزارت بهداشت درنظر دارد «پزشکی خانواده» را در بستر نسخه الکترونیک پیاده کند که تصمیم درستی است چون مسیر را درست تشخیص داده؛ این بستر را به رسمیت شناخته و می خواهد طرح های بزرگ را در آن اجرایی کند. موسوی در این نشست همینطور ضمن اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر از معاونت ها و بخش های مختلف سازمان تأمین اجتماعی در ستاد و استان ها خواست تا با اغتنام فرصت، نسبت به تبیین عملکردها و دستاوردها برای مخاطبان و ذی نفعان اقدام نمایند. وی ادامه داد: فعالیت ها و خدمات درمانی سازمان بسیار مهم هستند و متأسفانه اهمیت آنها تنها زمانی مورد توجه قرار می گیرد که مشکل یا اختلالی بوجود آمده باشد. باید خدمات سازمان در این بخش که بعضاً نه در کشور، بلکه حتی در منطقه بی نظیر یا کم نظیر هستند، بیان و بازگو شوند؛ خدماتی گران قیمت و پُرهزینه، که به شکل مجانی عرضه می شود. همکاران خدوم ما در قسمت درمان زحمات زیادی می کشند ولی این خدمات غالباً بی صدا است و دیده نمی شود و احتیاج به تبیین بیشتر دارد. همه مدیران بخصوص در استان ها برای این مورد برنامه ریزی کنند تا در دهه مبارک فجر، حقیقت های فضای خدمات تأمین اجتماعی که برای مردم امیدآفرین است؛ به صورت مؤثر تبیین شود.


منبع:

1402/11/04
12:09:13
5.0 / 5
266
تگهای خبر: برنامه , خانواده , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳