علی جون
مدیر كل مستمری های تامین اجتماعی اعلام كرد؛

فعالیت سامانه متمركز مستمری های سازمان تامین اجتماعی در كشور

فعالیت سامانه متمركز مستمری های سازمان تامین اجتماعی در كشور

به گزارش علی جون مدیركل مستمری های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سامانه متمركز مستمری های تامین اجتماعی از شروع آبان در سراسر كشور فعال گردیده است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، ناهید حیدری اضافه کرد: باتوجه به مشکلات مختلف پرداخت مستمری ها توسط واحدهای اجرائی سطح کشور، شامل رسوب نقدینگی، پراکندگی پرداخت ها و عدم کنترل مناسب، طرح پرداخت متمرکز مستمری ها با هدف مدیریت بهینه نقدینگی و مدیریت بهینه پرداخت ها، در دستور کار سازمان قرار گرفت. وی گفت: بر این اساس بعد از محاسبه و تهیه فهرست مستمری در واحدهای اجرائی، فهرست قابل پرداخت در پرتال پرداخت متمرکز که به همین دلیل ایجاد شده، تهیه و جهت پرداخت مستمری به اداره کل امور مالی این سازمان ارائه می شد، اما به سبب عدم ارتباط دوسویه بین سیستم بیمه ای الکترونیک (سبا) و پرتال پرداخت متمرکز، مشکلات زیادی درباب تهیه فهرست مستمری ماهیانه و مزایای جنبی و همین طور پاسخگویی به مراجعین در عدم تطابق پرداختی ها به وجود می آورد پس بر این اساس طراحی و ساخت سامانه متمرکز مستمری، که جایگزین سبا و پرتال پرداخت متمرکز است، بعنوان برنامه عملیاتی اولویت دار معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی در دستور کار اداره کل مستمری ها قرار گرفت. حیدری اظهار داشت: از مردادماه ۱۳۹۸ عملیاتی شدن سامانه متمرکز مستمری تامین اجتماعی در استانها آغاز و تا آخر سال ۱۳۹۸ در ۸ استان عملیاتی شد. مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: باتوجه به دستور مدیرعامل سازمان در توسعه خدمات غیرحضوری تعمیم سیستم متمرکز مستمری مجدداً از تیرماه در دستور کار این اداره کل واقع شد و با کوشش های مجدانه انجام شده هر هفته دو استان راه اندازی و تا اختتام مهرماه سال جاری این پروسه خاتمه پذیرفت. ایشان سپس به مزایای سامانه متمرکز مستمری های سازمان تامین اجتماعی اشاره نمود و اظهار داشت: یکی از بهترین دستاوردهای این سامانه، اصلاحات بسیار خوبی است که درباب کوتاه شدن پروسه محاسبه و تأیید فهرست مستمری ماهیانه و جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در ارائه خدمات درمانی به افراد تبعی مستمری بگیران، انجام شد. مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی، مدیریت مصارف با توجه به دسترسی به اطلاعات تجمیعی مستمری بگیران تمامی شعب را از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری ها برشمرد و اضافه کرد: کنترل و نظارت بر عملکرد واحدهای اجرائی باتوجه به دسترسی برخط ادارات کل استانها به اطلاعات شعب تحت پوشش و همین طور دسترسی برخط ستاد مرکزی به اطلاعات کلیه شعب سطح کشور نیز همچون مزایای این سامانه است. حیدری، جلوگیری حداکثری از ورود اطلاعات اولیه توسط کاربر بوسیله ارتباط برخط با سامانه متمرکز کمیسیون های پزشکی، سامانه متمرکز نام نویسی و سامانه سوابق متمرکز و دریافت اطلاعات از مبادی تولید داده، ارتباط برخط و بهره برداری از وب سرویس سازمان ثبت احوال درباب بررسی حیات و ممات مستمری بگیران و ارتباط و بهره برداری از وب سرویس بانکهای دارای تفاهم نامه با سازمان در خصوص کنترل برخط شماره حساب مستمری بگیران و صحت‎سنجی اطلاعات ثبت شده را از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری های سازمان تامین اجتماعی برشمرد. وی اظهار داشت: امکان ایجاد پایگاه متمرکز از احکام مستمری بگیران، ایجاد امکان محاسبه فهرست متمم مستمری ماهیانه، یکسان سازی و اصلاح رویه ها و فرایندهای جاری حوزه تعهدات بلندمدت، ایجاد امکان ثبت درخواست برقراری مستمری بیمه شده در هر یک از شعب، برای شعبه آخرین محل بیمه پردازی، اصلاح پروسه محاسبه فهرست مستمری ماهیانه و افزودن کنترل های پیش از محاسبه فهرست، جهت جلوگیری حداکثری از اختلال در پرداخت مستمری ها از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری های سازمان تامین اجتماعی است. مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی با اعلان اینکه همین طور سامانه متمرکز مستمری ها، بستر ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران را فراهم نمود، اشاره کرد: هم اکنون خدمات درخواست بازنشستگی، ارائه شماره حساب بانکی، دریافت فیش مستمری ماهیانه، دریافت حکم افزایش سالیانه به صورت غیرحضوری ارائه می شود و برقراری کلیه مستمری ها از ابتدا تا مرحله پرداخت مستمری به صورت الکترونیکی نیز در دستور کار است.


منبع:

1399/08/17
13:26:03
5.0 / 5
675
تگهای خبر: برنامه , خدمات , سیستم , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵