علی جون

تاكید بر تفكیك تبلیغات كودك از بزرگسال در رسانه های صوت و تصویر فراگیر

تاكید بر تفكیك تبلیغات كودك از بزرگسال در رسانه های صوت و تصویر فراگیر

علی جون: نشست هم اندیشی صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه های صوت و تصویر فراگیر با هدف بررسی چالش های کودک و حساسیت های موجود در حوزه رسانه کودک، در ساترا اجرا شد.


به گزارش علی جون به نقل از روابط عمومی ساترا، این جلسه به همت معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا و با حضور نمایندگان رسانه های دیرین دیرین، فیلیمو، آپارات، نماوا، دیجیتون، گپ فیلم، ام پی فور، نوار و... انجام شد.
لزوم ابلاغ شیوه نامه رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر
در ابتدای این جلسه درباره ارائه الزامات و سفارش نامه های مربوط به حقوق کودکان به رسانه های صوت و تصویر بحث و تبادل نظر و بر ضرورت ابلاغ یک شیوه نامه برای رده بندی سنی در رسانه های صوت و تصویر تاکید شد.
در ادامه، مدیرکل تنظیم و تدوین مقررات ساترا در این نشست با تاکید بر اهمیت آموزش سواد رسانه ای به والدین و آگاه سازی آنها در ارتباط با شناخت ابزار کنترل و نظارت بوسیله والدین اظهار نمود: ضرورت دارد رسانه های صوت و تصویر با بهره گیری از ابزارهایی همچون قفل کودک، اختیاردهی به والدین برای تشخیص محتوای مناسب برای فرزند خود و همین طور گزارش دهی به والدین برای آگاهی از عملکرد کودک در برنامه های مورد استفاده، از حقوق کودکان در فضای مجازی به خصوص رسانه های صوت و تصویر محافظت کنند و لطمه های احتمالی در این عرصه را به حداقل برسانند.
زهرا روشن دل همین طور با اشاره به ممنوعیت جمع آوری و استفاده از اطلاعات کودکان، بر لزوم صیانت و حفاظت از حریم خصوصی کودکان و همین طور لزوم قاعده گذاری و تفکیک تبلیغات کودکان و نوجوانان از تبلیغات مختص بزرگسالان اصرار کرد.
در ادامه، رسانه های حاضر در جلسه با استقبال از پیشنهادهای مطرح شده درباب صیانت از حقوق کودکان، پیشنهاد آموزش استفاده از ابزارهای کنترلی به والدین برای رصد فعالیت کودکان خود در فضای مجازی را مطرح نمودند.




منبع:

1399/10/19
22:30:36
0.0 / 5
88
تگهای خبر: آموزش , ابزار , برنامه , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵