علی جون
مدیر كل فرهنگی سازمان تامین اجتماعی خبر داد

پرداخت وام به ۳۳۸ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی امسال

پرداخت وام به ۳۳۸ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی امسال

مدیر کل فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: امسال ۳۳۸ هزار نفر از مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی وام قرض الحسنه دریافت نمودند.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، علی جهانی گفت: برمبنای نظر مساعد مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی امسال اعتبار تخصیصی به تسهیلات مستمری بگیران از ۲۰۰ میلیارد تومان سال قبل به حدود ۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که بر این اساس نسبت به سال قبل تعداد قابل توجهی از مستمری بگیران موفق به دریافت وام ۵ میلیون تومانی شدند. وی ادامه داد: در اواخر سال قبل سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه کارگران موفق به عقد تفاهمنامه مشترک برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران زمینه این اقدام مؤثر را فراهم نمودند. در همین راستا اداره کل فرهنگی و اجتماعی در قالب کمیته های سیاستگذاری و اجرائی با همکاری واحدهای فناوری اطلاعات، راهبری سیستم ها، شرکت خدمات ماشینی تامین و…با مشارکت و همراهی اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور تولید سامانه الکترونیک ثبت نام پرداخت تسهیلات مذکور را به صورت کاملاً غیر حضوری کارسازی کردند. مدیر کل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلات فوق در مجموع در ۴ مرحله با تعیین سهمیه کانون های استانی به مستمری بگیران متقاضی تا دوم اسفند ماه پرداخت شده است اظهار داشت: بعد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مرحله اول که به صورت حضوری انجام شد، باتوجه به شیوع ویروس کرونا و بمنظور کاهش رفت و آمدها مراحل بعدی با راه اندازی سامانه هوشمند ثبت نام متقاضیان به صورت مکانیزه طراحی و بنا بر دستور مدیر عامل سازمان، دسترسی های سیستمی و نرم افزاری سامانه مذکور به کانون های بازنشستگی، داده شد و از متقاضیان دریافت تسهیلات به صورت مکانیزه ثبت نام به عمل آمد. این مقام مسئول اشاره کرد: مجموعه مدیران و کارشناسان حوزه فرهنگی و اجتماعی در طول چند ماه گذشته به صورت شبانه روز تمامی مساعی خودرا صرف رفع مشکلات مستمری بگیران کرده اند تا امکان ثبت نام حداکثری برای دریافت کنندگان تسهیلات برقرار شود. مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ایجاد و راه اندازی گروه های تعاملی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: این شبکه های اطلاع رسان با هدف رصد، پایش، پیگیری، پاسخگویی و رفع مسائل و مشکلات احتمالی به وجود آمده و امیدواریم به مرور با توسعه ارتباطات دوسویه آنلاین امکان افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی برقرار شود.

1399/12/05
18:47:06
0.0 / 5
756
تگهای خبر: خدمات , رضایتمندی , سیستم , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳