علی جون
علی جون
با شرایط ساترا آینده خوبی را در نمایش خانگی نمی بینم

دفاع جواد نوروزبیگی از میدان سرخ

دفاع جواد نوروزبیگی از میدان سرخ

به گزارش علی جون تهیه کننده سریال «میدان سرخ» که مدتی است از شبکه نمایش خانگی پخش می شود، اظهار نمود: سریال «میدان سرخ» شاید سریال ممتازی نباشد، اما جایگاه خودش را پیدا می کند. وی در عین حال اظهار داشت: با شرایطی که ساترا رقم زده است، آینده خوبی را برای نمایش خانگی نمی بینم.


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، جواد نوروزبیگی، با حضور در برنامه «بی چارچوب» درباره حواشی سریال «میدان سرخ» و ممیزی های پیرامون سریال های نمایش خانگی گفت.
این تهیه کننده درباره تأثیر پلت فرم های نمایش خانگی در جریان سریال سازی اظهار نمود: پلت فرم ها به فضای فرهنگی جامعه کمک بسیار زیادی کردند. فکر می کنم هدفی که سالها دنبالش بودند که مردم را از ماهواره دور کنند، با پلت فرم ها صورت گرفت و موفقیت بسیار خوبی بود. ولی متاسفانه خیلی زود گرفتار چالش شد و به نظرم اگر به فکر نباشند، صدمه بسیار بزرگی به آن زده خواهد شد.
وی افزود: کرونا در تاثیرگذاری بیشتر پلت فرم ها در بین مردم نقش پررنگی داشت و سبب دیده شدن بیشتر آن در جامعه شد.
نوروزبیگی در پاسخ به این پرسش که برای دیده شدن سریال های نمایش خانگی، چه میزان از بازیگران ستاره برای دیده شدن بیشتر سریال و بازگشت سرمایه استفاده می کند؟ بیان نمود: من با بخش خصوصی کار می کنم؛ بخش خصوصی در بخش بزرگی بیزینس خویش را می بیند و طبیعی است که بازیگر در این امر نقش پررنگی دارد؛ اما از نظر منِ تهیه کننده، عامل اصلی دیده شدن یک اثر در نمایش خانگی فیلمنامه آن است.
این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سؤال که پلت فرم ها در انتخاب بازیگران سریال های نمایش خانگی چه میزان دخالت می کنند؟ اضافه کرد: واقعا دخالتی در این امر ندارند و کار کاملا مشورتی است؛ نماینگان پلت فرم ها، کار را همراه با نظارت، واگذار می کنند و تاکیدی بر انتخاب بازیگر ندارند.
نوروزبیگی که هم اکنون سریال «میدان سرخ» را در پلت فرم نمایش خانگی درحال پخش دارد، در پاسخ به این سؤال که آیا «میدان سرخ» سریالی شکست خورده است؟ اظهار داشت: از نظر من چنین نیست؛ استقبال و بازتاب نظر مردم چنین چیزی را نشان نمی دهد و به نظرم سریال با اقبال خوبی روبرو شده و مردم آنرا می بینند. طبیعتا شاید جامعه منتقدان و سینما از این سریال خوششان نیاید، ولی مردم آنرا دوست دارند. به نظرم هم اکنون برای قضاوت این سریال زمان خوبی نیست و باید ۵۰٪ از آن بگذرد تا بتوان درباره آن نظر داد که شکست خورده است یا نه!
او افزود: سریال «میدان سرخ» شاید سریال ممتازی نباشد، اما جایگاه خودش را پیدا می کند. اگر این سریال شکست خورده بود، باید ما تعداد قسمت های سریال را نصف می کردیم، ولی چنین اتفاقی برای ما نیفتاد و از نظر ما و پلتفرم، این سریال در راه خودش در حرکت است.
این تهیه کننده درباره ممیزی های این سریال که سبب ضعف های آن شده است، بیان نمود: ممیزی های داخل سریال یکی از علل انتقادات آن است؛ ولی بخشی از آن مشکلات درون گروهی ماست. در همان اول با ورود ساترا چنان صدمه ای به سریال ها زده می شود که چندین دقیقه از سکانس های مهم فیلم حذف می شود و سبب این انتقادات می شود.
وی ضمن اشاره به این که ما از درون سینما آمده ایم و با استاندارهای فیلمهای سینمایی آشنایی داریم، بیان نمود: طی شرایطی ما با جایی به نام ساترا آشنا شدیم و تمام برنامه ریزی های ذهنی ما نسبت به سینما بهم ریخته است. هم اکنون راکوردهای سریال «میدان سرخ» هم به همین علل بهم ریخته است. متاسفانه ما نسبت به ممیزی های جدید حرکت و تغییر می نماییم که بطور قطع صدمه های جدی را هم به همراه دارد.
وی در ادامه این بحث افزود: شما از وزارت ارشاد مجوز گرفته اید، وسط کار به شما می گویند که باید برای ادامه مسیر به ساترا که اهداف دیگری را دنبال می کند، رجوع کنید. به علت تغییر جایگاه مجوزهای ما از وزارت ارشاد به ساترا، متاسفانه توقفی در عرصه سریال سازی نمایش خانگی داشتیم، در صورتیکه می توانستیم صادرکننده سریال به کشورهای دیگر باشیم.
نوروزبیگی درباره دیده شدن سریال های نمایش خانگی در مقایسه با سریال های تلویزیون اظهار داشت: کافی است بگوییم که تلویزیون هم پولی است، آن زمان است که همین میزان مخاطب تلویزیون هم ریزش می کند. من معتقدم نیمی از جمعیت، سریال های نمایش خانگی را به روش های مختلف می بینند، ولی تلویزیون دیگر محصولات سابق خودش را تولید نمی کند و مخاطبی ندارد و این از نداشتن مدیریت خوب است.
این تهیه کننده سینما در پاسخ به این سؤال که به چه دلیل سریال های نمایش خانگی ایران به کشورهای دیگر صادر نمی شوند که در شبکه های جهانی پخش شوند؟ بیان نمود: چون این سریال ها با استاندارهای جهانی ساخته نمی شوند. ما سریال های نمایش خانگی را برای محدوده و جغرافیای خاص می سازیم و در کشورهای دیگر کسی به این محدوده جغرافیایی فکر هم نمی نماید. این که توقع داشته باشیم سریال های ما در نتفلیکس قرار بگیرد هنوز زود است، چون شرایط و استاندار نتفلیکس را نداریم و ممیزی های موجود هم یکی از آن هاست.
نوروزبیگی در پاسخ به این سؤال که با عنایت به وجود ممیزی ها، اگر فردی مانند اصغر فرهادی سریال بسازد، می تواند در نتفلکیس پخش شود؟ بیان نمود: سطح سینمای ما با سریال ها قابل قیاس نیست. فیلم آقای روستایی در فرانسه درحال اکران است و فروش بسیار خوبی هم دارد، اما سریال های ما زیر دست وزارت ارشاد و ساترا با ممیزی های فراوان افتاده و نمی توان آنرا با سطح سینمای ما در جهان مقایسه کرد.
تهیه کننده سریال فیلم سینمایی «تابستان داغ» در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل کارگردان ها در سریال نمایش خانگی این میزان عوض می شوند؟ توضیح داد: دلیل اصلی این تغییر این است که ما عده ای را به سینما آورده ایم و تصور می نماییم که می توانند سریال سازی کنند، ولی می بینیم که مشکلاتی ایجاد می شود و نتیجه ای نخواهد داشت. به صورت مثال در «میدان سرخ» کارگردان ها از من می خواستند که استعفا بدهند و ما آنها را عوض نکردیم.
نوروزبیگی در انتها بیان نمود: با شرایطی که ساترا رقم زده است، آینده خوبی را برای نمایش خانگی نمی بینم.




منبع:

1400/08/10
10:12:10
5.0 / 5
639
تگهای خبر: اثر , برنامه , تلویزیون , تهیه كننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز