علی جون
علی جون
حسینی:

اعزام ها به عراق پس از بازگشایی مرزهای زمینی سازماندهی می شود

اعزام ها به عراق پس از بازگشایی مرزهای زمینی سازماندهی می شود

به گزارش علی جون رییس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: در دوره ی جدید اعزام ها و پس از بازگشایی مرزهای زمینی اعزام زوار نظم و سازماندهی تازه ای می یابد.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، بحسن ناظم وزیر فرهنگ و گردشگری عراق که در رأس هیئتی در تهران به سرمی برد امروز دوشنبه پس از نشست صمیمانه و مشترک با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس سازمان حج و زیارت و تعدادی از مدیران این سازمان درباره تفاهم نامه ای که برای تسهیل امور زوار مدنظر قرار دارد اظهار داشت: از اعضای هیئت اعزامی به ایران، تعدادی از کارشناسان عالی رتبه سازمان گردشگری عراق حضور دارند که طی گفتگوهایی موضوعات مربوط به زیارت عراق باتوجه به مناسبت های پیش رو و استقبال متقاضیان، مورد پیگیری قرار|گرفت. وی ادامه داد: امیدواریم پس از این همه گیری کرونا که سبب منقطع شدن حضور زوار در بعضی مناسبت ها شد، شاهد یک موسم زیارتی بسیار بزرگ با حضور پرشمار زوار باشیم. وزیر فرهنگ و گردشگری عراق اشاره کرد: ما در سازمان فرهنگ و گردشگری عراق تدابیر لازم برای تسهیل امور زوار را مورد توجه قرار داده ایم و امروز نیز در این جلسه مشترک گفتگوهایی را درباب تسهیل شرایط سفرهای زیارتی انجام دادیم.
ناظم به مصوبه هفته گذشته دولت عراق در خصوص بازگشایی مرزهای زمینی برای تردد زوار اظهار داشت: با این تصمیم مرزهای زمینی نیز در کنار مرزهای هوایی محل تردد زوار خواهد بود. وی همین طور با اشاره به جلسه امروز با سازمان حج و زیارت اظهار داشت: یکی از درخواستهای دست اندرکاران حج و زیارت افزایش مدت اعتبار تست پی سی آر بود که این مساله نیز به ۳۰ روز افزوده شد تا زوار در مناسبت های خاص با مشکل مواجه نشوند. وزیر فرهنگ و گردشگری عراق با اعلان اینکه در یادداشت تفاهم نامه مشترک مسائل و موضوعات در رابطه با زوار مورد توجه قرار گرفته است اظهار داشت: موضوعات جزئی تر همانند فعالیت شرکتهای ایرانی و عراقی برای اعزام زائر و هماهنگی میان سفارتهای دو کشور برای بحث زوار و.... را مدنظر قرار داده ایم که ان شاالله یک موسم استثنایی و بزرگ با حضور عظیم زوار شکل بگیرد. سید صادق حسینی نیز در جمع خبرنگاران درباره راه حل سازمان متبوع خود برای اعزام زوار باتوجه به یادداشت تفاهم نامه فی ما بین اظهار داشت: در هفته گذشته وزرای کشور و فرهنگ و گردشگری عراق در کشورمان حضور بهم رساندند و با موافقت دست اندرکاران مرز زمینی عراق که به سبب همه گیری کرونا بسته شده بود از هفته آتی بازگشایی می شود. وی ادامه داد: طبیعتاً برای تسهیل هرچه بهتر امور زوار باید هماهنگی های بین انجام می گرفت بدین سبب جلساتی شکل گرفت و امروز نیز نشست صمیمانه ای با وزیر فرهنگ و گردشگری عراق و هیئت همراه انجام شد و هماهنگی ها بطور کامل صورت گرفت. رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه در دوره ی جدید اعزام ها و پس از بازگشایی مرزهای زمینی اعزام زوار نظم و سازماندهی تازه ای می یابد اظهار داشت: شرایط به شکلی پیش می رود تا زوار در کاروان های منظم و مورد تأیید سازمان به عراق عزیمت کنند تا هم تست پی سی آر و تأیید واکسیناسیون صورت گیرد؛ یعنی یک نظم همانند نظم در اعزام زوار به سرزمین وحی مورد توجه قرار می گیرد. حسینی اضافه کرد: از هفته آتی ۲ هزار و ۵۰۰ نفر بصورت زمینی به عتبات اعزام می شوند که این روند رفته رفته تا ۱۵ هزار نفر افزایش می یابد؛ این سفر مقدماتی برای سفر عظیم اربعین حسینی با حضور پر شور زوار خواهد بود. وی پیش بینی نمود که باتوجه به محدودیت های ایجاد شده در دو سال اخیر برای سفر اربعین حسینی که بدلیل کرونا به وجود آمده بود، امسال تعداد بی شمار و با شکوهی از کشورمان به عتبات مشرف شوند و حتی کثرت زوار بیشتر از دوران پیش از کرونا باشد.


منبع:

1401/03/25
09:03:47
5.0 / 5
459
تگهای خبر: فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز