علی جون
یك مسئول:

برنامه تحول وزارت فرهنگ، برای پیشرانی در فضای مجازی آماده است

برنامه تحول وزارت فرهنگ، برای پیشرانی در فضای مجازی آماده است

به گزارش علی جون قزوین معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در دولت دوازدهم، برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشرانی در فضای مجازی را آماده کرد، این برنامه می تواند در دولت سیزدهم همچنان باقدرت اجرا شود و لازم است که این اتفاق با همفکری و هم افزایی نخبگان فعال در فضای مجازی پیگیری شود.


محمدصادق افراسیابی در گفت و گو با ایسنا اشاره کرد: شبکه سازی فعالان سواد رسانه ای کشور از سال ۱۳۹۵ در دستور کار مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی قرار گرفت و تا حالا نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از فعالان سواد رسانه ای کشور در زمینه های آموزش، پژوهش و تولید محتوا شناسایی شده اند.
وی ادامه داد: برنامه های متنوعی برای هر یک از این گروه ها طراحی شده است بعنوان نمونه می توان به برگزاری سه همایش ملی سواد رسانه ای، برگزاری دو نشست فعالان سواد رسانه ای کشور و اختصاص قسمتی از جشنواره ملی رسانه های دیجیتال به تولیدات سواد رسانه ای اشاره نمود، تا حالا حدود ۱۰۰۰ اثر بوسیله سامانه پلتزار در دوازدهمین جشنواره ملی رسانه های دیجیتال شرکت کرده اند که از این میان حدود ۲۵ درصد آثار یعنی ۲۵۰ اثر در زمینه سواد رسانه ای هستند.
معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد: معاونت امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای پیشبرد برنامه ها و اقدامات خود در زمینه سواد رسانه ای و تولید و نشر محتوای موردنیاز جامعه در فضای مجازی دو سیاست اصلی را در پیش گرفته است، نخست آنکه نخبگان هر حوزه را شناسایی و تلاش نموده است بجای اکتفا به توان داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ظرفیت نخبگان و فعالان آزمون پس داده در زمینه های سواد رسانه ای، تولید و نشر محتوا و جریان شناسی و صیانت فرهنگی استفاده نماید.
وی تصریح کرد: سیاست دوم این معاونت تعریف همکاری ها و تعاملات راهبردی مشترک با سایر سازمان های فعال در فضای مجازی بوده است که می توان به تشکیل گروه های کاری مشترک با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج رسانهٔ کشور و برخی سازمان های دیگر اشاره نمود.
افراسیابی اظهار نمود: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در دولت دوازدهم، برنامه تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیشرانی در فضای مجازی را آماده کرد، این برنامه می تواند در دولت سیزدهم همچنان باقدرت اجرا شود و لازم است که این اتفاق با همفکری و هم افزایی نخبگان فعال در فضای مجازی پیگیری شود.
وی ادامه داد: تغییر الگوی برگزاری جشنواره ها و پویش های محتوایی در دولت دوازدهم یکی از اتفاقات لازم و جسورانه بود، حالا شاهد می باشیم که دریکی از پویش های تولید محتوای مردمی که سال قبل با حمایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی انجام شد ۲۰ هزار اثر مردمی با موضوع امام رضا تولید شد، برای تولیدکنندگان حرفه ای نیز جشنواره ملی رسانه های دیجیتال انجام شد.
معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اشاره کرد: علاوه بر استفاده از دو مدل پویش تولید محتوای مردمی در فضای مجازی و برگزاری جشنواره ملی رسانه های دیجیتال دو شیوهٔ دیگر هم جهت استفاده از ظرفیت های فعالان تولید و نشر محتوای حرفه ای و نیمه حرفه ای به کار گرفته شد، یک مدل اعلام فراخوان تولید و نشر محتوا در موضوعات خاص نظیر مشارکت افزایی در انتخابات ۱۴۰۰، عبادت و دعا و راز و نیاز در ماه مبارک رمضان، ارتقا سبک زندگی خانوادگی و ارائه راه حل برای رونق کسب وکارها در دوران کرونا، معرفی شهدای علم و فناوری و جریان مقاومت اسلامی و توجه به سبک زندگی ایشان بود.
وی ادامه داد: مدل دیگر برای دامن زدن به تولید و نشر محتوا در فضای مجازی برگزاری ماراتون های تولید محتوا بود که پیش از کرونا در نمایشگاه های ملی رسانه های دیجیتال انجام می شد و امسال بعنوان یک رویداد مستقل در برنامه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی دیده شده و مقرر است ۱۰ رویداد ماراتون تولید محتوا با موضوعات موردتوجه جامعه اجرا شود.




منبع:

1400/04/19
18:43:25
5.0 / 5
656
تگهای خبر: آموزش , اثر , برنامه , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲