علی جون
علی جون
رئیس سازمان بهزیستی بیان كرد؛

شناسایی و ساماندهی ۹۴۹ كودك كار

شناسایی و ساماندهی ۹۴۹ كودك كار

به گزارش علی جون رئیس سازمان بهزیستی اظهار داشت: ۹۴۹ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند و مبلغ سه میلیارد تومان برای این کار تخصیص یافته است.



به گزارش علی جون به نقل از مهر، وحید قبادی دانا، در نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالروز تأسیس سازمان بهزیستی در پاسخ به سوالی درباره آیین نامه پشتیبانی از کودکان کار، اضافه کرد: از نظر ما کودک نباید در خیابان باشد و طبق قوانین موجود اگر کسی بخواهد از کودک سوءاستفاده کند، قوانین را زیر پا گذاشته است.
وی افزود: با عنایت به آمار موجود تا زمانی که باندهای قاچاق کودکان وجود دارد کاری از کسی ساخته نیست. در بررسی که توسط همکاران ما صورت گرفته است، مبلغ سه میلیارد تومان برای سامان دهی کودکان کار اختصاص پیدا کرده است، این مبلغ برای مجموع کودکان ایرانی و غیر ایرانی است.
قبادی دانا در ادامه اظهار داشت: افرادی که سامان دهی می شوند به وسیله دوربین عنبیه چشم مشخصاتشان ثبت می شود و این سبب می شود که ما آمار آنها را داشته باشیم که بعد از آنکه این کودکان به آغوش خانواده می روند آیا مجدد به خیابان ها بازمی گردند یا خیر.
وی اضافه کرد: طبق بررسی ها تنها ۵ درصد از این کودکان مجدد به خیابان ها رجوع کرده اند، هدف ما این است که با رویکرد خانواده محور پیش برویم.
قبادی دانا اظهار داشت: طبق آمار ۹۴۹ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند که ۱۷۰ نفر ایرانی؛ ۷۰۴ نفر از افغانستان و ۵۰۰ نفر هم از پاکستان بودند که نشان داده است بیشتر از ۸۰ درصد کودکان کار تابعیت ایران را ندارند.
رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مرز ما به شکلی باشد که کودک افغانی ظرف ۲۴ ساعت در خیابان های ایران به کار گرفته شود کاری نمی توان کرد و تا زمانی که باندهای قاچاق کودکان فعال اند حضور اینها ادامه دار است؛ همینطور قسمتی دیگر از کودکان کار ایرانی اند که توسط خانواده و صاحب کارشان به کار گرفته می شود که نیازمندی و فقر خانواده ریشه این مساله است.
وی در مورد استخدام معلولان در دستگاههای اجرایی اضافه کرد: سهمیه سه درصد استخدام به افراد معلول اختصاص یافته است و برخی از مشاغل به افراد دارای معلولیت اختصاص دارد و شانس قبولی بیشتری دارند و حتی اگر در یک سال این ظرفیت تکمیل شود این افراد ذخیره می شود؛ همینطور بر مبنای آیین نامه ها شرایط استخدامی و احراز پست لازم متفاوت می باشد برای مثال آموزش و پرورش برای معلمان شرایطی را دارد و معیارهای گزینشی خاصی را هم دارند اما جایی که حقوق افراد معلول ضایع شود ما ورود می نماییم و پیگیر حل مشکل استخدام افراد دارای معلولیت بینایی هستیم.
قبادی دانا در مورد تعداد مستمری بگیران خاطرنشان کرد: تا تیرماه ۹۷ تعداد مستمری بگیران ۵۰۰ هزار نفر در سازمان بهزیستی و یک میلیون نفر از کمیته امداد که در سال ۹۷ هیچ خانواده ای در نوبت نبود اما ۵۰۰ هزار خانوار از محل هدفمندی و بهزیستی مستمری داشتند؛ در سال ۱۴۰۰ طبق یکسان سازی که داشتیم همه افراد شامل افرادی که پیش از ۹۷ و پس از آن ثبت شده اند به صورت یکسان و برابر مستمری دریافت می کنند.
وی ضمن اشاره به این که ۳۰۰ هزار خانوار پشت نوبت دریافت مستمری اند بیان نمود: در بودجه ۱۴۰۰ مبلغی پیشبینی شد به جهت اینکه افرادی که در سازمان بهزیستی اند و پشت نوبت اند مبلغی را دریافت نمایند.


منبع:

1400/04/23
19:30:36
5.0 / 5
553
تگهای خبر: آموزش , خانواده , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز