علی جون

پاسخ كارگردان احضار به انتقادها ۳ ماه بعد از پخش

پاسخ كارگردان احضار به انتقادها ۳ ماه بعد از پخش

به گزارش علی جون کارگردان سریال بحث برانگیز «احضار» سه ماه بعد از پخش آن، با حضور در تلویزیون، به انتقادها درباره این سریال پاسخ داد و اظهار داشت: هدفمان در «احضار» ترساندن مخاطب نبود.


به گزارش علی جون به نقل از روابط عمومی برنامه سریالیست، علیرضا افخمی - کارگردان سریال «احضار» - که میهمان این برنامه بود، در ابتدا اظهار داشت: خیلی به این فکر نمی کنم که کدام یک از کارهایم بهتر یا جذاب تر از دیگری بوده است. همه کارهایم را دوست دارم و جایگاهی برایشان تعریف نمی کنم. فکر می کنم «احضار» به لحاظ فنی نسبت به کارهای دیگرم رو به پیشرفت بوده است چون ابزار و ادوات فیلمبرداری درحال پیشرفت است. اما به لحاظ کار خودم نمی توانم صاحب قضاوت باشم. بینندگان باید قضاوت کنند. تلاش کردم کار بهتری نسبت به کارهای پیشینم بسازم اما نمی دانم موفق بوده ام یا نبوده ام.
با طنازی، فضای وهم انگیز را تلطیف کردیم!
او درباره تلفیق ژانر در این سریال اضافه کرد: از ابتدا دنبال چنین کاری بودم. شما اسمش را گذاشتید تلفیق ژانر و معتقدم شاید بشود نام بهتری برایش انتخاب نمود. علت اصلی این بود که به هر حال باتوجه به گستردگی مخاطب های تلویزیون که سنین مختلف همچون سنین پایین را شامل می شود؛ از ابتدا بنای من براین بود که وقتی مقرر است این کار برای تلویزیون ساخته شود باید ملاحظاتی داشته باشد. همچون این که مردم را خیلی نترسانیم و فضاهایی و سکانس هایی در سریال داشته باشیم که شامل طنازی باشد و فضای وهم انگیز و رمز گونه را تلطیف کند. از ابتدا در نظرم بود و در اجرا هم این کار را کردم. این شیوه در فیلمنامه لحاظ شده بود و محور این قضیه بیشتر خانم چهره آزاد بود و اهتمام کرد این لحظات را شیرین بازی کند. از ابتدا تلاشمان بر همین بود.
موسیقی مان ترسناک نبود
افخمی بیان کرد: ژانر ماورایی و وحشت دو گونه متفاوت و مستقل هستند. خصوصیات متفاوتی دارند. هدف اصلی و واهی اینگونه ترساندن است و سریال ما اصل چنین قصدی ندارد. وقتی با آریا عظیمی نژاد درباره موسیقی کار صحبت می کردم کد و کلیدی که به او دادم این بود که موسیقی رمزآلود می خواهم و موسیقی هم دقیقا با همین رویکرد توسط آریا ساخته شد. اگر این موسیقی را ترسناک بنامیم به نظرم اطلاق درستی نیست.
برخی از سکانس ها ترسناک بود
وی در ادامه توضیح داد: نمی گویم سریال فاقد هر گونه صحنه ترسناک است. می گویم فیلم و سریال ترسناک هدف واهی اش در همه لحظات باید ترساندن مخاطب باشد و چنین هدفی در سریال احضار تعریف و دنبال نشده بود. این مهم به مفهوم این نیست که هیچ سکانس ترسناکی نداشته است. تعدادی از سکانس ها ترسناک بود. همانطور که در فیلم های جنایی هم ممکنست سکانس های ترسناک وجود داشته باشد و فیلم همچنان ژانر جنایی دارد. حتی در فیلم های درام هم ممکنست صحنه های ترسناک وجود داشته باشد. وقتی می گوییم ژانر ترسناک یعنی کلیت اثر در امتداد ایجاد ترس در مخاطب طراحی شده است. احضار اینطور نبود و بطور کلی فکر می کنم کاملا هم ژانر ماورایی نباید چنین چیزی باشد.
به ماوراء و مسائل فراتر از دنیا علاقه دارم
کارگردان سریال «احضار» در آخر درباره کارهای تازه اش اظهار داشت: من به جهت این که اصولا بسیار به ماورا و چیزهایی فراتر از این دنیا فکر می کنم و علاقه دارم دراین زمینه بخوانم و بدانم و بفهمم؛ طبیعتا جزو علاقمندی هایم است اما این که بتوانم ایده جدیدی پیدا کنم که بتواند ایده جذابی برای یک سریال باشد، چیزی نیست که از الان بتوانم بگویم. باید پیش بیاید. شاید در ضمن مطالعه هایم ایده ای به ذهنم برسد که بتواند دست مایه یک کار ماورایی خوب و جذاب باشد و در چنین شرایطی برای ساخت کار جدید تردید نخواهم کرد.
سری جدید «سریالیست» به تهیه کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳ و ۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می رود. آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، ایلیا شهیدی فر و حسین سلیمانی دیگر چهره های حاضر در قسمت دوم این برنامه بودند.




منبع:

1400/04/25
21:12:57
5.0 / 5
571
تگهای خبر: ابزار , اثر , برنامه , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵