علی جون
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی عنوان كرد؛

عرضه خدمات مجانی سازمان تأمین اجتماعی به 45میلیون نفر

عرضه خدمات مجانی سازمان تأمین اجتماعی به 45میلیون نفر

به گزارش علی جون مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به عرضه خدمات مجانی به ۴۵میلیون نفر از بیمه شدگان اظهار داشت: ۶۱مرکز درمانی و ۳۵۷تخت بیمارستانی راه اندازی و اضافه شده است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر؛ مصطفی سالاری، مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی بامداد امروز در نشست خبری در خصوص مهم ترین اقدامات انجام شده در سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: در بحث نسخه الکترونیک احتیاج به یک اجبار جدی داریم اما به علل عدم زیرساخت به تعویق می افتاد اما امروز که در ۹۰ درصد روستاهای ما اینترنت وجود دارد امکان نصخته الکترونیک هم برقرار است. وی ادامه داد: از لحاظ زیرساخت های فنی ما دانش خوبی داریم و شرایط برای این فرایند مناسب می باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان نمود: در خرداد سال قبل گام اول این امکان برداشته شده است و تا اسفند سال قبل دفترچه جدیدی داده نشده است. سالاری مطرح کرد: مشکلات این کار بسیار زیاد بوده ولی هر روزی که شروع می کردیم مشکلات را ترمیم می کردیم و از آنچه که صورت گرفت از مسائل پیشبینی شده آسان تر بود. وی اظهار نمود: امروز در همه جای ایران خدمات الکترونیکی درمانی قابل انجام است و کافی که با نرم افزار واسط افرادی که در حوزه درمانی فعالیت می نمایند سامانه خویش را به ما متصل کنند. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ضمن اشاره به اقدامات این سازمان خاطرنشان کرد: تعداد بیمارستان های دولتی را در شهرستان هایی که بیمارستان تأمین اجتماعی نداریم بیشتر کرده و عرضه خدمات را برای ۴۵ میلیون نفر مجانی کرده ایم. وی ادامه داد: همینطور درمان را برای افراد ۶۵ سال به بالا کاملاً مجانی کردیم، برای بیماران صعب العلاج هم مشروط به تشکیل پرونده خودشان صد در صد هزینه درمانی شان را مجانی کرده ایم. سالاری تصریح کرد: در بحث تجهیزات کمک پزشکی تقریباً منطبق با قیمت بازار برای بیمه شدگان اقدامات خوبی صورت گرفته است و در جهت عدالت در شهرستان های مختلف در خصوص راه اندازی مراکز درمانی، ۶۱ مرکز درمانی جدید را راه اندازی کردیم و هیچ شهرستانی نیست که یک مرکز درمانی تأمین اجتماعی نداشته باشد همینطور ۳۵۷ تخت بیمارستانی مبتنی بر میزان جمعیت اضافه کرده ایم. وی افزود: در اوایل اسفند ۹۸ صد در صد مطالبات مراکز خصوصی و دولتی را تسویه کردیم و هر مرکزی که سامانه نسخه الکترونیک داشته باشد به صورت ماهانه در زمان مشخص مطالبات پرداخت شده است. مدیعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: خوشبختانه ۳۰ خدمت پرمراجعه به کارگذاری ها غیر حضوری شده است. وی در خوصص وصول مطالبات سازمان از دولت اظهار نمود: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات خویش را وصول کرده ایم این مبلغ در کنار سود سهامی ما هزینه های متناسب سازی حقوق بازنشستگان را تضمین می کند؛ لازم به ذکر است همچنان بیشتر از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت بدهی داریم. وی در پاسخ به سوالی در خصوص تاریخ پرداخت مابه تفاوت مستمری بگیران اظهار داشت: برنامه تأمین مالی برای آخر شهریور نهایی شده است و اگر شستا تعهدات خویش را انجام دهد ما بلافاصله پرداختی را خواهیم داشت. سالاری در مورد حذف کاغذ از تأمین اجتماعی اظهار داشت: برای حذف کاغذ ما امکان صد در صدی را برای انجام این فرایند داریم و برای نسخه الکترونیک از لحاظ فنی مشکلی نخواهیم داشت. وی در مورد بیمه تاکسیرانان بیان نمود: سازمان هدفمندسازی یارانه ها همچنان باید بخشی از مبلغ بیمه این افراد را پرداخت کند و تعهد دهد که در صورت عدم بودجه برای پرداخت این مبلغ جز بدهکاری دولت باشد تا ما بتوانیم حق بیمه این افراد را پرداخت نماییم اما متاسفانه اقدامی از سوی دولت شکل نگرفته است. سالاری درمورد اقدامات سازمان برای بیماران کرونایی با بیمه تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی خدمات مجانی است و اگر فردی به بیمارستان دولتی رجوع کند و نیازمند داروی کرونا (رمدسیویر) باشد اگر بستری شود ۱۰ درصد مبلغ و اگر در منزل باشد ۳۰ درصد مبلغ را پرداخت خواهد نمود. کانون بازنشستگان سراسر کشور به صورت غیرحضوری خدمات خویش را عرضه می دهند.


منبع:

1400/05/25
14:12:32
5.0 / 5
640
تگهای خبر: اینترنت , برنامه , خدمات , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲