علی جون
علی جون

پخش اعترافات سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه از تلویزیون بعلاوه ویدئو

پخش اعترافات سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه از تلویزیون بعلاوه ویدئو

علی جون: مستند «صلح فقط برای من» که حاوی اعترافات حبیب فرج الله چعب، سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال الاحوازیه و سخنان تکان دهنده اوست، از شبکه مستند به روی آنتن می رود.


به گزارش علی جون به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، مستند «صلح فقط برای من» امشب، سه شنبه ۹ شهریورماه از شبکه مستند سیما پخش می شود. این فیلم مستند اعترافاتی از حبیب فرج الله چعب، سرکرده گروهک تجزیه طلب حرکة النضال الاحوازیه را به تصویر کشیده است.
حبیب کعبی معروف به حبیب اسیوند کسی است که از او بعنوان طراح عملیات تروریستی حمله به رژه ۳۱ شهریور ۹۷ در اهواز نام برده می شود. در آن حمله، ۲۵ نفر شامل مردم عادی که به تماشای مراسم رژه رفته بودند و هم نیروهای نظامی شهید و۶۰ نفر هم زخمی شدند. در میان قربانیان حادثه، یک کودک چهار ساله هم حضور داشت.
در بخش مهمی از این فیلم مستند، حمایت کشورهای اروپایی و عربی مرتجع منطقه از گروهک تروریستی حرکة النضال از زبان حبیب اسیود سرکرده این گروهک برای نخستین بار پخش می شود. نمونه ای از این حمایت را میتوان در حمله تروریستی رژه اهواز دید؛ جایی که تلویزیون سعودی ایران اینترنشنال دقایقی بعد از این حادثه، آنتن زنده را در اختیار سخنگوی الاحوازیه قرار داد تا او مسئولیت حادثه را بپذیرد و از حمله دفاع کند.
الاحوازیه گروهکی تروریستی است که فعالیت خویش را از سال ۱۳۸۴ آغاز و هدف خویش را استقلال خوزستان و جدایی آن از ایران عنوان نمود. انجام عملیات های تروریستی مختلف در منطقه خوزستان و شهر اهواز و کشتار مردم بی گناه این منطقه بخشی از کارنامه سیاه این گروهک تروریستی است. حبیب اسیود که نزدیک به یک سال و نیم سرکردگی این گروه را برعهده داشت، در آبان ماه سال ۱۳۹۹ در عملیاتی پیچیده اطلاعاتی دستگیر شد و در شامگاه ۲۱ آبان ویدئویی کوتاه از اعترافات وی در تلویزیون پخش گردید.
برپایه این گزارش، مستند «صلح فقط برای من» امشب ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما پخش می شود.
در ادامه قسمتی از این مستند را مشاهده می کنید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/webm


منبع:

1400/06/09
21:38:35
5.0 / 5
726
تگهای خبر: تلویزیون , شبكه , فعالیت , فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
علی جون - سرگرمی و طنز