علی جون
مسئول بسیج سازندگی استان مركزی:

1000 فرصت شغلی پایدار سال جاری در اراک ایجاد می شود

1000 فرصت شغلی پایدار سال جاری در اراک ایجاد می شود

به گزارش علی جون مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: در نظر داریم سال جاری بیشتر از یک هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد نماییم و پشتیبانی از ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد هستند را در دستور کار داریم.



به گزارش علی جون به نقل از مهر، امید محترمی ظهر سه شنبه در تشریح برنامه های این سازمان در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال در جمع خبرنگاران اظهار نمود: با عنایت به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری که ۲۴ بند مهم در آن تاکید شده و در جهت تحقق و اجرای این سیاست ها بسیج برنامه ریزی های لازم برای اقدامات مؤثر در این راستا انجام داده است.
وی افزود: ایجاد بستر لازم و مناسب برای نقش آفرینی مردم و فعالین اقتصادی که در سطح کشور شاهد فعالیت آنها هستیم و مردمی کردن اقتصاد مهم ترین اهداف اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط بسیج است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: رویکرد بسیج در این راه ایجاد ظرفیت ها و بسترها برای تشکیل اقتصاد درون زا است و به دنبال این هستیم الگویی جامع و الهام بخش برای سایر بخش ها ایجاد نماییم.
محترمی افزود: خوشبختانه در طول این سال ها اقدامات قابل توجهی در این راستا در بسیج انجام شده که افزایش تولید، کمک به امنیت و تأمین غذایی، ایجاد اشتغال و در نهایت رفع فاصله های طبقاتی و ایجاد عدالت را به دنبال داشته است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی یکی از راهبردهای بسیج سازندگی است
وی اظهار داشت: فاصله گرفتن از اقتصاد تک محصولی یکی از راهبردهای اصلی در این راه است که باید همه توان و ظرفیت های لازم را در این راستا به کارگیری شود. مهم ترین برنامه و سیاست بسیج سازندگی استان مرکزی آموزش و توانمندسازی افراد برای تقویت پتانسل های نسبی آنها است که در همین راستا به دنبال این هستیم با تقویت توانمندی های افراد در جهت ایجاد اشتغال برای آنها اقدامات مؤثر انجام دهیم.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی برای افراد یکی از برنامه های مهم می باشد که در خلال سالهای اخیر بیشتر از ۳۵ هزار نفر در استان مرکزی از دوره های آموزشی بهره مند شدند و توانمند شدند و خیلی از آنها با دریافت مدرک معتبر مهارتی موفقیت های زیادی کسب کردند.
وی اظهار داشت: پشتیبانی از افراد آموزش دیده با پرداخت تسهیلات گام بعدی بسیج سازندگی برای ایجاد اشتغال است و البته ایجاد اشتغال همیشه احتیاج به تسهیلات نیست چونکه خیلی از افراد می توانند با عنایت به توانایی مالیشان در حوزه تولید ورود می کنند و افرادی که توانایی لازم را ندارند توسط بسیج سازندگی حمایت می شوند.
ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی پایدار در استان مرکزی
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار نمود: در هفت سال قبل بیشتر از ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات از جانب بسیج سازندگی در اختیار افراد قرار گرفته و بیشتر از ۸ هزار فرصت شغلی به طور عمده پایدار در سطح استان مرکزی بوجود آمده است. یکی دیگر از اقدامات در راه اقتصاد مقاومتی ایجاد صندوق های قرض الحسنه است که در سطح استان مرکزی ۶۸۰ صندوق قرض الحسنه مردم محور بوجود آمده و بیشتر از ۳۰ هزار نفر در سطح استان مرکزی سازماندهی شدند که در ۲ سال گذشته بیشتر از ۲ هزار فرصت شغلی بوجود آورده اند. در کنار ایجاد صندوق های قرض الحسنه ۵۰ تعاونی اشتغال بوجود آمده که موضوعات در ارتباط با اشتغال را پیگیری می کنند.
محترمی اظهار داشت: توانمند سازی افراد از اولویت های بسیج سازندگی است که در این راه برای تحقق اهداف تشکیل دهکده های اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته که تابحال ۲ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان شکل گرفته و دهکده ها به دنبال آموزش، توانمند سازی و کمک به ایجاد بستری مناسب برای کسب تجربه متقاضیان ایجاد اشتغال است که امیدواریم در این راه موفقیت های خوبی حاصل شود.
وی افزود: پارسال با پرداخت بیشتر از ۴۲ میلیارد تومان بیشتر از ۹۵۰ فرصت شغلی بوجود آمد که رویکرد بیشتر در مناطق محروم و خصوصاً کمک برای زدودن فقر و محرومیت از این مناطق بود. اعتقاد داریم پرداخت تسهیلات تنها نمی تواند به ایجاد اشتغال منجر شود بلکه تسهیلات یک مشوق در کنار سایر اقدامات است و بسیج سازندگی به هیچ عنوان رویکرد تصدی گری ندارد و تنها هدف تسهیل گری و پشتیبانی از افراد ضعیف است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار داشت: بسیج سازندگی بعنوان خادمین ملت با حفظ کرامت و منزلت خدمت بی منت به محرومین عرضه می کند و گروه های جهادی بسیج سازندگی ثابت کرده اند می توانند نقش بسیار مؤثری داشته باشند و البته الگوی حرکتی بسیج سازندگی مبتنی بر نقش آفرینی مردم است. در هرجایی که می خواهیم نقش آفرینی نماییم اگر مردم همراه باشند و بسیج مردمی اتفاق بیفتد موفقیت های بزرگ حاصل خواهد شد و اگر مردم پای کار نباشند موفقیتی حاصل نخواهد شد.
محترمی بیان نمود: بیشتر از ۲۰۰ عنوان عرصه اشتغال در بسیج سازندگی وجود دارد که میتوان حمایت های لازم انجام داد که از پرورش آبزیان و کشاورزی گرفته تا واحدهای خدماتی و ایجاد فروشگاه ها برای عرضه محصولات و پشتیبانی از طرح های دانش بنیان و صنایع دستی همچون بسترهای لازم است.
وی افزود: با عنایت به لزوم تحقق شعار سال بسیج سازندگی به دنبال نقش آفرینی گسترده است و عزم جدی در این راه داریم که به یاری خداوند تلاش داریم گام های بلندی برای مبارزه با بیکاری و فقر برداریم و تحقق اقتصاد مقاومتی را با قوت اجرا خواهیم کرد.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی در انتها اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده در سال جاری بیشتر از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان مرکزی در نظر گرفته شده است که از این مقدار تابحال ۶۰ میلیارد تومان آن تخصیص که در کنار آموزش های لازم در اختیار افراد قرار می گیرد و در نظر داریم سال جاری بیشتر از یک هزار فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد نماییم و پشتیبانی از ۵۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ که راکد و یا نیمه فعال می باشند را در دستور کار داریم.


منبع:

1400/06/18
09:55:00
5.0 / 5
650
تگهای خبر: آموزش , برنامه , خدمات , فروشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱