علی جون
علی جون
انصاری خبر داد:

تصویب تفحص از شستا در کمیسیون اجتماعی مجلس

تصویب تفحص از شستا در کمیسیون اجتماعی مجلس

به گزارش علی جون سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از تصویب تفحص از شستا در این کمیسیون اطلاع داد.



به گزارش علی جون به نقل از خانه ملت، مجید انصاری در گفتگویی در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه، ۱۸ آبان ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار داشت: در این جلسه طرح تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای شستا مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: ایراداتی همچون عملکرد غیرشفاف سازمان تأمین اجتماعی و شرکتهای شستا، اقدامات و صلاحیت های غیرحرفه ای، اطلاع رسانی غیر صحیح از بورس، بی عدالتی در توزیع اعتبارات درمانی، ضعف مدیریتی در بعضی استان ها، بی عدالتی در پرداخت های داخل سازمان و فاصله چشم گیر پرداخت ها، حذف دفترچه های درمانی و عدم پشتیبانی از کارگران ساختمانی که پیرو آن این طرح تحقیق و تفحص از جانب نظری خانقاه عرضه شد.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: استدلال مسؤلان مربوطه این بود که ما اخیرا در این مجموعه مشغول به کار شدیم و ضمن پذیرش بعضی از این موارد تاکید کردند که در این زمان کوتاه کوشیده اند تا نقش خود در زمینه شفاف سازی در بحث انتصابات را به خوبی ایفا کنند.
انصاری خاطرنشان کرد: این تحقیق و تفحص بیشتر به عملکرد سازمان و نه اشخاص برمی گردد و بیشتر عملکرد مدیران سابق در آن مدنظر قرار گرفته بود.
وی تصریح کرد: در این جلسه برپایه ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما مورد بررسی قرار گرفت.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در این طرح تحقیق و تفحص مباحثی پیرامون امور مالی، اداری و ساختاری، نحوه انتصابات، درآمدها و هزینه کردها، عدم انتخاب صحیح برخی مسؤلان، درآمدهای ارزی و ریالی، نحوه فروش املاک و مستغلات، جذب نیرو و نحوه هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقش و حضور بعضی از نمایندگان ادوار و بازنشستگان کشوری در صندوق مدنظر قرار گرفته بود که در نهایت مسؤلان مربوطه توضیحاتی را در این رابطه عرضه دادند.
انصاری اظهار نمود: در نهایت هر دو طرح تحقیق و تفحص به رای گذاشته شد و اعضای کمیسیون با اجرای آنها موافقت کردند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن اشاره به میهمانان حاضر در این جلسه تاکید کرد: در این جلسه سرپرست سازمان تأمین اجتماعی، مدیرکل شرکتهای سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا)، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی، رئیس صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما و نماینده مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

1400/08/19
23:11:32
5.0 / 5
619
تگهای خبر: سرمایه گذاری , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
علی جون - سرگرمی و طنز