علی جون

عرضه ۱ و سه دهم میلیون دقیقه مشاوره پزشكی در سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی

عرضه ۱ و سه دهم میلیون دقیقه مشاوره پزشكی در سامانه ۴۰۳۰ ستاد اجرایی

به گزارش علی جون طی هفته گذشته ۸۰۳ هزار تماس تلفنی با سامانه خدمات مشاوره ای ستاد اجرایی فرمان امام (۴۰۳۰) درمورد بیماری كرونا برقرار شده است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این خبر اضافه کرد: سامانه ۴۰۳۰ به عنوان مرکز خدمات مشاوره ای ستاد اجرایی وبا همکاری وزارت بهداشت در هفته اخیر شاهد افزایش ۱۵ درصدی تماس های مردم از سراسر کشور برای کسب اطلاعات مربوط به بیماری کرونا بود. وی ادامه داد: تعداد کل تماس ها با این سامانه از آغاز انتشار کرونا به عدد قابل توجه ۱۶میلیون و۵۰۰ هزار تماس رسیده است. وی تصریح کرد: پاسخ ها در سامانه ۴۰۳۰ به دو روش پاسخگویی از راه سیستم ورودی IVR و گفتگوی مستقیم با مشاوران آموزش دیده انجام می شود که ۵۶ درصد تماس های هفته گذشته با این سامانه از جانب بانوان و ۴۴ درصد از جانب آقایان بوده است. ترکمانه اضافه کرد: بعد از مبحث دریافت مشاوره توسط فردی که گمان می کرده خود یا اطرافیانش علایم بیماری را دارند، دو مبحث ارتقا سطح دانش در مورد راههای انتقال کرونا و شناسایی مراکز عرضه دهنده خدمات تخصصی کرونا از دیگر سوالات اصلی تماس گیرندگان بوده است. مدیرعامل بنیاد احسان با اشاره به اینکه در هفته گذشته بیشترین تعداد تماس ها با سامانه ۴۰۳۰ از استان های تهران، خراسان رضوی، البرز، اصفهان و فارس بوده، تصریح کرد: تغذیه در دوران کرونا ۱۳درصد، مشاوره و روانشناسی کرونا ۱۱درصد و سلامت سالمندان و مادران آبستن در دوران کرونا ۴ درصد سوالات شهروندان را به خود مختص کرده است. وی ادامه داد: به قول مسؤلان وزارت بهداشت، فعالیت سامانه ۴۰۳۰ سهم به سزایی در کاهش مراجعات غیرضروری شهروندان به مراکز درمانی و کاهش ریسک انتقال ویروس کوید ۱۹ داشته است.


منبع:

1399/04/31
14:02:51
5.0 / 5
1363
تگهای خبر: آموزش , خدمات , سیستم , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲