علی جون
علی جون
در گزارش علی جون مطرح شد؛

رفع موانع واگذاری سهام دولت به سازمان تأمین اجتماعی

رفع موانع واگذاری سهام دولت به سازمان تأمین اجتماعی

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور اظهار داشت: موانع و مشکلات واگذاری سهام دولت به سازمان تأمین اجتماعی مطابق با بند و تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برداشته شده است.



علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: قرار بود دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان بعنوان بخشی از دیون انباشته شده خود به سازمان تأمین اجتماعی را تا آخر سال جاری و در جهت بند "و" تبصره ۲ قانون بودجه پرداخت کند. از طرفی تحقق این مورد زمینه ساز تداوم اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است که یکی از مهم ترین درخواست های این قشر از مسؤلان به حساب می آید.
وی تصریح کرد: متأسفانه هیچ مبلغی برای اجرای متناسب سازی به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشد و این سازمان با تاکید بر منابع داخلی خود ۲ مرحله متناسب سازی را انجام داد.
بیات در ادامه اظهار داشت: با عنایت به این که در ماه های پایانی برنامه ششم توسعه قرار داریم، زمزمه هایی شنیده شد که بر مبنای نظر اعضای کمیسیون تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی و قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ امکان پرداخت بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی در چارچوب سهام و دارایی های دولت وجود ندارد. در همین راستا بلافاصله مکاتباتی را برای سران قوا همچون رئیس قوه قضاییه و ریاست جمهوری ارسال کردیم.
وی اضافه کرد: اخیراً جلساتی را هم با اعضای کمیسیون تطبیق قوانین برگزار کردیم و با تعاملی که انجام شد، موانع و مشکلات پیش آمده در مورد واگذاری سهام و دارایی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی رفع شد. بنابراین با جدیت پیگیر تسریع در اجرای قانون هستیم و پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد و انتظار داریم نهایتا تا اواسط دی ماه آینده شاهد حل و فصل آن باشیم.
رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور اظهار داشت: متأسفانه مبحث پرداخت بدهی های دولت به سازمان تأمین اجتماعی مشمول زمان شده و عوامل بسیاری در شکل گیری این وضعیت نقش دارد.

1400/10/09
13:40:35
5.0 / 5
485
تگهای خبر: برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
علی جون - سرگرمی و طنز