علی جون
موسوی:

رویکرد مطالبه گری فرصتی برای نظام رفاه و تامین اجتماعی است

رویکرد مطالبه گری فرصتی برای نظام رفاه و تامین اجتماعی است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالبه گری نسبت به تامین اجتماعی را نه فقط تهدید نمی دانیم بلکه این رویکرد فرصتی برای سازمان و نظام رفاه و تامین اجتماعی است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، سید میرهاشم موسوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران اظهار نمود: خدمت در زمینه درمان از مصادیق خیر جمعی است و کادر درمان تامین اجتماعی بابت چنین توفیقی شکرگزار خداوند است. کادر درمان در وضعیت سخت و بیماری کرونا که همه دنیا را درگیر کرده است؛ ایثارگرانه و جانانه مشغول خدمت رسانی هستند. به روح شهدای سلامت درود می فرستیم و برای همکاران ساعی حوزه درمان که همچنان با جوانمردی پای عهد و پیمان هستند؛ آرزوی سلامتی می نماییم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی که برخورداری از تامین اجتماعی را حق همگانی می داند؛ اظهار داشت: عدالت، امنیت، آسایش و آسودگی خاطر، که همگی از آرمان های نظام جمهوری اسلامی هستند باید بوسیله تامین اجتماعی محقق شوند اما واقعیت این است که هنوز خیلی از مردم از حقوق خود نسبت به تامین اجتماعی باخبر نیستند و آگاهی مناسبی نسبت به تامین اجتماعی در سطح جامعه وجود ندارد. مطالبه گری نسبت به تامین اجتماعی را نه فقط تهدید نمی دانیم بلکه این رویکرد، فرصتی برای سازمان و نظام رفاه و تامین اجتماعی است و باید بیش از گذشته به این حوزه توجه داشته باشیم و رویکرد انتقادی و مطالبه گری نسبت به تامین اجتماعی را از درون این سازمان تقویت نماییم. موسوی افزود: برای مثال خیلی از اقشار مختلف مردم نسبت به مقوله مهمی همچون طرح بیمه خانواده ایرانی آگاهی ندارند و خیلی از مردم و بانوان مزایای این طرح را نمی شناسند پس باید مردم را جهت استفاده از خدمات تامین اجتماعی آگاه نماییم. درمان تامین اجتماعی نیز از مصادیق مهم حق همگانی است؛ تامین اجتماعی وظیفه ارائه خدمات درمانی به نیمی از جمعیت کشور را دارد و کیفیت خدمات درمانی بعنوان حق همگانی، باید مورد مطالبه عمومی باشد. این وظیفه ماست که متناسب با هزینه ای که برای خدمات درمانی پرداخت می شود؛ خدمات باکیفیت و مطلوب تولید نماییم، همین طور در زمینه خرید خدمات سلامت باکیفیت و رسیدگی در اسناد پزشکی موظفیم که از اموال و منابع جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی به دقت صیانت نماییم. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص سفارش به دولتمردان جهت استفاده از نظارت مردمی، اظهار داشت: حوزه درمان همچون بخش هایی است که امکان استفاده از این ظرفیت به خوبی برقرار است و باید با ایجاد سازوکار دقیق و کارآمد، بهترین استفاده از نظارت مردمی صورت گیرد. موسوی خرید خدمات راهبردی درمانی را مورد تاکید قرار داده و اظهار داشت: وظیفه داریم تعهدات خودرا در قبال جامعه برای ارائه خدمات درمانی مطلوب اجرا نماییم و هدف گذاری و افق چشم انداز ما در زمینه درمان تامین اجتماعی، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند بیمار بجز رنج بیماری نباید مشکل دیگری داشته باشد. وی استفاده بهینه از منابع انسانی و منابع فیزیکی را از دیگر مسائل بسیار مهم در زمینه درمان تامین اجتماعی دانست و اظهار نمود: توجه به ظرفیت بالای منابع انسانی در زمینه درمان از اولویت های ویژه ماست و باید از انگیزه نیروی انسانی برای ایجاد تحول در سازمان استفاده نمائیم. در زمینه درمان تامین اجتماعی، بطور قطع باتوجه به امکانات و ظرفیت های موجود، کارهای بزرگی قابل انجام است و نقش مثبت و باارزش کادر درمان در خانواده بزرگ تامین اجتماعی غیر قابل انکار است. موسوی کاهش پرداخت از جیب مردم را از تکالیف قطعی و بسیار مهم تامین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: در بیماریهای صعب العلاج باید صیانت مالی از بیماران را توسعه دهیم برای اینکه بروز چنین بیماری هایی در صورت ضعف در صیانت مالی از بیمار، ممکنست منجر به ایجاد شرایط ناگوار برای خانواده ها شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی طراحی نظام ارجاع و پزشک خانواده را از دیگر اولویت ها دانست و اظهار داشت: امیدواریم در قانون بودجه سال آینده، تکلیف قانونی مشخصی برای این مسئله تعیین شود چونکه حالا پس از گذشت ۹ سال از شروع برنامه پزشک خانواده در ۲ استان، لزوم تکمیل این طرح ها کاملاً روشن است. موسوی با اشاره به پیشرفت موفقیت آمیز برنامه نسخه الکترونیک، تکمیل این برنامه را از اولویت های سازمان تامین اجتماعی دانسته و وعده رفع مشکلات و کاستی های احتمالی آنرا داد. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد نسخ را بصورت الکترونیکی دریافت می نماییم و در بعضی استانها این رقم به ۱۰۰ درصد نیز رسیده است. تامین اجتماعی هوشمند و ایجاد پرونده الکترونیک سلامت گام بعدی ما در این راه است و به دنبال جایگزین کردن قواعد الکترونیک با مداخلات انسانی می رویم. موسوی با اشاره به تعداد زیاد نیروهای قراردادی در زمینه درمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالبه درست و برحق کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران برای تبدیل وضعیت را پیگیری کرده و انتظار داریم که با فراهم شدن آسایش خاطر و امنیت شغلی همکاران خدمات مطلوب تری به جامعه ارائه شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ایجاد تحول و پیشرفت را در بسیاری موارد با اصلاح رویکرد های مدیریتی قابل انجام دانست و اظهار داشت: در موارد زیادی با کارهای کوچک و بدون نیاز به صرف هزینه می توانیم آثار قابل توجهی در حوزه پیشرفت و تحول ایجاد نماییم و برخی گره گشایی ها تنها بوسیله بازبینی فرآیندها قابل انجام هستند که انتظار داریم مدیران سازمان اینطور موارد را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار دهند. به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، موسوی همین طور از زحمات داریوش پناهی زاده مدیرکل سابق درمان تامین اجتماعی استان تهران قدردانی و برای بابک عدلی که از پزشکان متخصص تامین اجتماعی است، برای تصدی این مسئولیت و خدمت شایسته به بیمه شدگان آرزوی موفقیت کرد.

1400/10/22
22:56:32
5.0 / 5
637
تگهای خبر: برنامه , خانواده , خدمات , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴