علی جون
علی جون
در گزارش علی جون مطرح شد؛

کمک 9 هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال 1400

کمک 9 هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در سال 1400

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد، از کمک ۹ هزار میلیارد تومانی مردم به کمیته در چارچوب خدمات، کالا، نقد و غیر نقد در ۱۰ ماه گذشته سالجاری اطلاع داد.



حبیب آسوده، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به این که ۸۵ میلیون ایرانی هرکدام به هر نحو و طریقی کمک هایی را انجام می دهند، اظهار نمود: یکی از سیاست های کمیته امداد در سالهای اخیر، راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح محلات و عرضه خدمات مطلوب به نیازمندان همان منطقه و همان محله است.
وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط از ۷ الی ۸ سال قبل بالغ بر ۸ هزار مرکز نیکوکاری و عموماً با محوریت مساجد در محلات، مناطق و روستاها شکل گرفته است و در واقع مشکلات و نیازهای افراد شناسایی و با کمک خیرین برطرف می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: سالانه فرصت های شغلی قابل توجهی در کمیته امداد و با پرداخت تسهیلات توسط حوزه اشتغال ایجاد می شود که امسال هم تعهد امداد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی بوده که در این بخش اقدامات خوبی انجام شده است.
آسوده خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۵۰ هزار نفر از ایتام در دو طرح "اکرام و محسنین" زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند که این تعداد بوسیله ی یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی حمایت می شوند.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد افزود: پارسال میزان کمک های مردمی در بخش های مختلف شامل کالا، نقد، غیر نقد و خدمات بالغ بر ۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در ۱۰ ماه گذشته سالجاری به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی ضمن اشاره به تعداد صندوق های صدقات شامل صندوق های کوچک، بزرگ، خانگی و معابر افزود: هم اکنون ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار صندوق صدقات در سطح کشور داریم که استفاده از تکنولوژی یکی از برنامه های کمیته امداد برای جمع آوری صدقات است که از آن جمله میتوان به صدقه پیامکی اشاره نمود. همینطور استفاده از کد کیو آر کد یکی دیگر از برنامه های امداد به حساب می آید.


منبع:

1400/11/25
22:44:44
5.0 / 5
497
تگهای خبر: برنامه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
علی جون - سرگرمی و طنز