علی جون
علی جون

نام نویسی 75 درصد متقاضیان حج تمتع امسال

نام نویسی 75 درصد متقاضیان حج تمتع امسال

علی جون: با وجود گذشت کمتر از 24 ساعت از شروع پروسه ثبت نام متقاضیان حج تمتع 1401، بیش از 75 درصد ظرفیت کاروان ها ثبت نام کرده اند.


به گزارش علی جون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی، روز دوشنبه تشکیل و اعلام گردید با وجود گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از شروع پروسه ثبت نام متقاضیان حج تمتع پیش رو، بیش از ۷۵ درصد متقاضیان نام نویسی کرده اند. طبق سهمیه اختصاص یافته به کشورمان، مقرر است امسال در موسم حج تمتع ۳۹ هزار و ۶۴۰ نفر از زوار ایرانی و کارگزاران حج به سرزمین وحی مشرف می شوند.
در این نشست رییس سازمان حج و زیارت ضمن اشاره به آخرین پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته درباب حج ۱۴۰۱، اعلام نمود که نزدیک به ۲۰ هزار متقاضی، ثبت نام قطعی را انجام داده و بیش از ۶۸۰۰ نفر هم در سامانه رزرو سازمان حج نام نویسی و درحال پیگیری امور اعزام خود هستند. در ادامه این جلسه اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت تا بامداد امروز از میان متقاضیان واجد الشرایط که در سال ۹۹ ثبت نام کرده و هزینه سفر را پرداخته بودند مجموعاً ۲۶۵۶۰ نفر در این سامانه برای حج پیش رو نام نویسی کرده اند. وی به شرایطی که برای نام نویسی متقاضیان لازم است اشاره و استقبال را بسیار عالی توصیف کرد و اظهار داشت: نخستین پرواز زوار به مقصد سرزمین وحی ۲۳ خرداد ماه صورت خواهد گرفت و مجموعه سازمان حج و زیارت تلاش دارد با همکاری و مساعدت همه بخش ها در فرصت کم باقیمانده تمامی فرآیندها و برنامه ریزی های صورت گرفته را سامان داده و اجرائی کند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز بعد از استماع این گزارش ها، تصریح کرد: همه فعالیت ها در امور اجرائی و فرهنگی باید در قالب انجام و تا اختتام اردیبهشت ماه نهایی شود. وی سفارش کرد: با عنایت به زمان کوتاهی که تا اعزام زوار باقیمانده است باید افرادی که شرایط لازم را برای اعزام دارند، اعزام شوند و نمی توان معطل دیگران ماند. حجت الا سلام والمسلمین نواب لزوم انجام هرچه سریع تر معاینات پزشکی زوار را تصریح کرد و از رییس مرکز پزشکی حج و زیارت خواست برای مراجعه و گرفتن تائیدیه سلامت زوار، پزشکان مورد تائید آن مرکز را معرفی نماید تا فعالیت این بخش نیز همگام با دیگر بخش های اجرائی و فرهنگی پیش برود. در آخر این جلسه، محمد آزاد معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت گزارش مشروحی از فعالیت کمیته نرخ گذاری حج ۱۴۰۱ و سرانه در نظر گرفته شده برای بیمه و بهداشت زوار ارائه کرد و اظهار داشت: اگر عربستان با سهمیه اضافی درخواستی موافقت کند و برای پر کردن آن بخواهیم افراد جدیدی را به غیر از زوار ثبت نام شده در حج ۹۹ بپذیریم هزینه سفر آنان به قیمت ارز امسال محاسبه می گردد. وی همین طور به اقدامات صورت گرفته برای انتقال ارز مورد نیاز برای حج ۱۴۰۱ به عربستان اشاره نمود و اظهار داشت: اعضای ستادهای مدینه و مکه تعیین و فعالیت آنها از امروز آغاز شد. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز ضمن اشاره به تعطیلی حدود یک هفته ای به مناسبت عید فطر در عربستان، خواهان پیگیر مکاتبات انجام شده با وزارت حج این کشور توسط رییس سازمان حج و زیارت شد و اظهار داشت: فرصت باقیمانده نباید بیش از این از دست برود، تعدادی از مسائل قابل حل است و پیش از اعزام زوار بایستی به نتیجه برسد.


منبع:

1401/02/20
12:32:29
5.0 / 5
545
تگهای خبر: برنامه , فرهنگی , فعالیت , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
علی جون - سرگرمی و طنز