علی جون
پخش كننده والدین امانتی :

شبکه جم به سینما کمک می کرد اما صدا و سیما

شبکه جم به سینما کمک می کرد اما صدا و سیما

به گزارش علی جون پخش کننده فیلم «والدین امانتی» با تاکید براینکه دستگاه هایی که می توانند در تبلیغ سینما موثر باشند نباید ارتباط مردم و این هنر را قطع کنند، اظهار داشت: زمانی تبلیغ فیلمهای سینمایی توسط شبکه های ماهواره ای تأثیر زیادی داشت اما باید از صدا و سیما پرسید آیا کار بدی است که فیلمها را تبلیغ کند تا سینما رونق بگیرد؟


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا، محدودیت هایی که صدا و سیما برای تبلیغ فیلم های سینمایی درحال اکران اعمال می کند اتفاق تازه ای نیست و سال هاست که سینماگران از تصمیم های سلیقه ای و تبعیض در تبلیغ فیلم ها و پخش تیزرها گله مند هستند اما در وضعیت فعلی که بعد از دو سال رکود ناشی از شیوع ویروس کرونا در سینما، هنوز رونق نصف و نیمه ای هم به سالن ها برنگشته، اطلاع رسانی از طرف تلویزیون تاثیر به سزایی می توانست داشته باشد. این همکاری نکردن برخلاف وعده های داده شده از طرف مدیران جدید، تصور دشمنی را برای برخی سینماگرها به وجود آورده است.
حبیب اسماعیلی که این روزها فیلم «والدین امانتی» را روی پرده و «برای مرجان» را هم آماده اکران دارد، در گفت وگویی با ایسنا با اشاره به این که قبل از شروع اکران برای پخش تیزر از تلویزیون اقدام نموده ولی با شروع نمایش فیلم اتفاقی نیفتاد، اظهار نمود: اکران فیلم از ۱۸ خرداد شروع شد ولی تیزر را از یک هفته زودتر در اختیار گذاشتیم تا مسئولان تلویزیون ببینند که خبری نشد. کلا در این چند وقت عملکرد خوبی از آنها ندیده ایم در صورتیکه باتوجه به شرایط کرونائی، صدا و سیما از سینمای داخلی و بخش خصوصی باید حمایت می کرد. متاسفانه پخش تبلیغات فیلم ها کم و اغلب به زمان های نامناسب محدود می شود در صورتیکه تلویزیون متعلق به مردم است و جزو وظایف این رسانه است که باتوجه به ضررهای وارد شده به سینما در دو سال قبل حمایت کند.
او اضافه کرد: فیلمسازان و سرمایه گذاران زیادی هستند که به دنبال دلالی و کارهای تجاری نرفتند و لازم است که از آنها حمایت شود نه این که آنقدر تیزر را پخش نکنند تا وقتی فیلم به روزهای آخر اکران می رسد پخش کنند. گاهی می گویند که چند میلیارد تومان تیزر پخش کرده اند و ممکنست این تصور پیش آید که چقدر تعداد زیادی بود اما وقتی بررسی می کنید، می بینید بیشتر از هفت - هشت تیزر نبوده است.
وی در پاسخ به تصمیمی که برای اکران در این مقطع گرفته نیز اظهار داشت: حدود ۲۰۰ فیلم پشت اکران مانده اند و نیاز است که فیلم ها نمایش داده شوند. اگر بخواهیم بگوییم زمان مناسبی برای اکران نیست باید به این هم فکر نماییم که برای سینما چه اتفاقی می افتد. سالن های سینما به خوراک نیاز دارند و حالا که سینماها پس از دو، سه سال هنوز پابرجا است هستند، وظیفه ما نیز است که حمایت و فیلم ها را اکران نماییم آن هم در شرایطی که می دانیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست ولی به هر حال سینما هم یک تفریح است، اما با این وجود نمی دانم چه دشمنی و خصومتی با سینما وجود دارد که اینطور برخورد می شود.
این تهیه کننده و پخش کننده سینما با اعلان اینکه «همه در این مملکت مشغول کار هستند و فیلم هایی هم که اکران می شوند متعلق به همین مملکت هستند و این تلویزیون هم برای همین مردم است» اظهار داشت: زمانی شبکه ماهواره ای جم بصورت رایگان تیزر فیلم ها را پخش می کرد و چقدر تاثیر داشت، اما به دلایلی این ارتباط قطع شد و ما چشم انتظار هستیم که بوسیله تلویزیون خودمان حمایت شویم که این اتفاق نمی افتد. هم اکنون به غیر از همکاران خودمان و اهالی رسانه در زمینه سینما بیشتر مردم نمی دانند که فیلم های روی پرده چیست یا بطورمثال اکران فیلم های جدید شروع شده است، این در شرایطی است که در گذشته سینماها بیلبورد داشتند و الان که به مجتمع و پردیس تبدیل شدند دیگر به آن شکل، تبلیغی در خیابان و سر در سینما نیست و بعضی هم فقط مانیتور دارند که تیزری از فیلم ها را نمایش می دهند، بنا بر این واقعا برای من سوال است که اگر یک فیلم تبلیغ شود، مردم سراغ تماشای آن بروند، سینما رونق پیدا کند و تهیه کننده تشویق شود که فیلم های دیگری بسازد چه اتفاقی می افتد؟ آیا این کار بدی است؟ آیا متعلق به دشمن است؟
اسماعیلی اضافه کرد: تصور می کردیم رییس جدید صدا و سیما که می آید دیگر شرایط مثل سابق نیست و اتفاق های خوبی می افتد، مخصوصاً باتوجه به جلسه ای که خانه سینما و عوامل دیگر سینما با مدیران جدید داشتند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و تیزرها با نگاهی سلیقه ای و همراه با ممیزی بررسی می شوند، در صورتیکه فیلم ها توسط وزارتخانه ای ( فرهنگ و ارشاد اسلامی) مجوز می گیرند که در شورای پروانه نمایش آن نمایندگانی از دستگاه های مختلف با نگاه های متفاوت حضور دارند و درباره فیلم ها نظر می دهند پس دیگر احتیاج به بازنگری در جایی مثل تلویزیون نیست اما متاسفانه این اتفاق رخ می دهد.
او در آخر با اشاره به این که اکران «والدین امانتی» را با تعداد مناسب سالن سینما آغاز نموده اند، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از مردم اطلاعی از اکران ندارند چون طبیعی است که حمایت رسانه هایی مثل صدا و سیما و نیز شهرداری در اطلاع رسانی اهمیت زیادی دارد، اما در بخش تبلیغات شهری اهالی سینما در وضعیتی نیستند که توان پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای بیلبوردهای شهری را داشته باشند.




منبع:

1401/03/22
10:13:54
5.0 / 5
319
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴