علی جون

سفارش هایی برای حفظ سلامت زائرین در مراسم پیاده روی اربعین

سفارش هایی برای حفظ سلامت زائرین در مراسم پیاده روی اربعین

به گزارش علی جون، زائرین در راه پیاده روی اربعین امکان دارد با انواع مخاطرات روبرو شوند. بدین منظور سفارش هایی برای حفظ سلامت زائرین از سوی هلال احمر داده شده است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، تدارک زمینه و امکانات برگزاری هرچه پرشکوه تر مراسم اربعین حسینی مدت هاست که در کشور شروع شده و در جمعیت هلال احمر هم با عنایت به وظایفی که در حوزه امدادونجات و عرضه خدمات درمانی به زائرین برعهده دارد، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است. از عرضه آموزش های همگانی لازم به زائرین برای حفظ سلامت شان در مراسم پیاده روی تا بسیج نیروها و امکانات هلال احمر برای تحقق این مهم. اگر زائر عتبات عالیات در روزهای اربعین هستید، در این مطلب با انواع بیماری ها و خطرات محتمل و راه‎ های حفظ سلامت و جلوگیری از حوادث در این ایام آشنا می شوید. پیشگیری از گرمازدگی سال جاری ایام پیاده روی اربعین همزمان با روزهای اوج گرمای شدید هوا در عراق است. به همین خاطر باید به سفارش های زیر توجه شود: پیاده روی در ساعت خنک از مهم ترین سفارش ها است. استفاده از چتر راهکاری برای مقابله با تابش مستقیم آفتاب است. به صورت مداوم آب بنوشید. لباس گشاد و سبک بپوشید. در گرم ترین ساعات روز از فعالیت خودداری کنید. نوشیدن مایعات بدون کافئین را جدی بگیرید. استفاده از کلاه و عینک آفتابی می تواند کمک کننده باشد. نوشیدن شربت های سنتی مثل خاکشیر را فراموش نکنید. کمک های اولیه در گرمازدگی در شرایطی که فردی گرفتار گرمازدگی شد، جهت کمک به وی نیاز است اقدامات زیر انجام شود: فرد را به یک مکان خنک و در سایه ببرید. سپس وی را دراز کرده و پاها را به آرامی بلند کنید. لباس های تنگ یا سنگین را دربیاورید. آب خنک یا نوشیدنی بدون کافئین بدهید تا بنوشد. فرد را با پاشیدن یا خیس کردن با آب سرد و باد زدن، خنک کنید. شخص را با دقت تحت نظر داشته باشید. در صورت بدتر شدن به نیروهای امدادی خبر دهید. پیشگیری در تجمعات انبوه یکی از مناطقی که جمعیت انبوهی را به خود می بینند، کشور عراق در روزهای اربعین حسینی است. ازاین رو برای مراقبت از حوادث احتمالی، نیاز است مسائل زیر در نظر گرفته شود: وقتی جمعیت به حد خطرناک می رسد، فاصله بگیرید. اگر برای خروج دیر شده، تعادل خویش را حفظ کنید. چشمان خویش را باز نگه دارید. به سمت جایی که جمعیت کم می شود حرکت کنید. هرچه سریع تر و آرام از تجمع مردم خارج شوید. از جیغ زدن خودداری کنید و تنفس خویش را کنترل کنید. با نگاه کردن به بالای سر میتوان خروج ایمن را پیدا کرد. اگر امکان بالا رفتن از دیوار و غیره را ندارید، حتما از آنها دور شوید. دست هایتان را جلو سینه تان قرار دهید تا فضا و حفاظی بین قفسه سینه شما و پشت نفر جلویی ایجاد نماید. اگر در کنارتان کسی روی زمین افتاد، به او کمک کنید تا بلند شود؛ چونکه احتمال بهم خوردن تعادل شما وجود دارد. پیاده روی در اربعین پیاده روی طولانی مدت در روزهای اربعین حسینی از اتفاقاتی است که به صورت عادی در طول سال برای افراد رخ نمی دهد. بنابراین برای حفظ سلامتی بیشتر نیاز است تا نکاتی مدنظر قرار بگیرد. زائرین به صورت میانگین فاصله ۸۰ کیلومتری نجف تا کربلا را طر ۳ روز پیاده روی می کنند. استفاده از کوله پشتی مناسب پیاده روی از نکات مهم می باشد. حتما کفشی بپوشید که قبلاً آنرا پوشیده اید. لباس نخی و نازک و آزاد تن کنید. پس از هر ساعت پیاده روی، حدود ۲۰ دقیقه استراحت کنید. با سرعت مناسبی که در خلال راه حرف بزنید پیاده روی کنید. شکلات و آب معدنی همراه داشته باشید. هنگام برداشتن بار کمر خویش را نچرخانید. در ساعات خنک و یا شب پیاده روی کنید. بدون کفش در مسیرهای طولانی قدم برندارید. پیشگیری عرق سوز از مخاطراتی که برای بسیاری از زائرین امکان دارد پیش آید، عرق سوز شدن است. برای جلوگیری از این مشکل، بعد از فعالیت و عرق ریختن با آب ولرم دوش بگیرید. از لباس های نخی و گشاد استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی در معرض هوای گرم خودداری نمائید. کمک های اولیه عرق سوز استفاده از پماد سوختگی پای نوزاد یکی از موارد است. استفاده از پودر تالک برای کاهش ساییدگی مفید می باشد. استفاده از پماد کالامین یا کرم هیدروکورتیزن و مالیدن ژل آلوئه ورا روی نواحی عرق سوز شده از راهکارهای دیگر است. پیشگیری از وبا امکان دارد به علت ازدحام جمعیت و عدم رعایت نکات بهداشتی و موقعیت جغرافیایی منطقه، بیماری هایی همچون وبا سلامت را تهدید کند. برای جلوگیری از بیمار شدن نیاز است موارد زیر رعایت شود: از آب های آشامیدنی بسته بندی و تصفیه شده استفاده کنید. از مصرف آب های خنک شده با یخ های قالبی خودداری کنید. از آب های آشامیدنی غیر بهداشتی در ظرف های مشترک و آلوده بپرهیزید. از مصرف مواد غذایی و خوراکی غیرمطمئن اجتناب کنید.

1401/05/30
23:16:46
5.0 / 5
204
تگهای خبر: آموزش , برند , خدمات , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲