علی جون
رئیس سازمان حج خبر داد؛

ثبت نام 2 میلیون و 40 هزار زائر اربعین در سامانه سماح

ثبت نام 2 میلیون و 40 هزار زائر اربعین در سامانه سماح

به گزارش علی جون، رییس سازمان حج و زیارت، از فعالیت بیش از 400 نفر از کارگزاران در واحد امداد و راهنمایی زوار و گمشدگان در اربعین آگاهی داد و اظهار داشت: 2 میلیون و 40 هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، سید صادق حسینی، در مراسم امضای یادداشت تفاهمنامه مشترک میان سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت الاسلام والمسلمین ادیانی انجام شد هفته دولت و یاد شهیدان باهنر و رجایی را گرامی داشت. ایشان سپس با اعلان اینکه سازمان حج و زیارت افتخار خادمی حجاج و زوار اعتاب مقدسه را برعهده دارد اظهار داشت: این خدمت رسانی خاضعانه را توفیق الهی می دانیم و امیدواریم به وظیفه نورانی خود در این خصوص به خوبی عمل نماییم. رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات انجام شده طی حدود یک سال قبل در ارتباط با اعزام های عتبات عالیات اظهار داشت: بعد ازسرگیری اعزام ها که در اواخر پاییز سال قبل و بعد از وقفه به سبب شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده بود، بیش از ۱۷۵ هزار نفر بصورت هوایی اعزام کردیم. وی ادامه داد: البته این اعزام ها به جهت عدم بازگشایی مرزهای زمینی فقط بصورت هوایی صورت گرفت و در صورت بازبودن مرزهای زمینی تعداد بسیار بیشتری از متقاضیان به این سفر نورانی مشرف می شدند. رییس سازمان حج و زیارت به تلاش ها و رایزنی های انجام شده که منجر به بازگشایی مرزهای زمینی سفر عتبات عالیات شده اشاره نمود و اظهار داشت: خوشبختانه با کوشش های همه دست اندرکاران دو کشور مرزهای زمینی نیز از ماه گذشته به روی متقاضیان سفرهای زمینی عتبات عالیات بازگشایی شد و از ساعت بازگشایی نیز زوار منتظر سفرهای زمینی عازم شدند و برتعداد زوار عتبات عالیات افزوده شده است. حسینی با اعلان اینکه از روز نخست وعده تنوع بسته های زیارتی عتبات عالیات و افزایش رضایتمندی زوار را داده بودیم، اظهار داشت: در گذشته زوار با بسته های محدودی مواجه بودند و در یک بازه زمانی مشخص به اعتاب مقدسه یعنی سوریه و به ویژه عتبات عالیات مشرف می شدند اما با برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت توانستیم برای تمامی سلایق بسته های متنوعی را در نظر بگیریم که این اقدام نیز باوجود تمامی مشکلات زیرساختی انجام گرفت. وی ادامه داد: با افزایش بسته های زیارتی سفر عتبات عالیات زوار دارای قدرت انتخاب بیشتری شده اند و این مهم یکی از فاکتورهای افزایش رضایتمندی شمرده می شود. رییس سازمان حج و زیارت یکی از ایام شلوغ و پرمتقاضی را ایام نوروز دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در این ایام زائرانی که درخواست بسته های متنوع را در مسافرت اعتاب مقدسه داشتند از این برنامه ریزی به خوبی استقبال کردند و از تمامی دست اندرکاران که به اجرای چنین نگاهی مبادرت کرده اند تشکر می نماییم و این مهم در طول سال نیز یکی از برنامه های مهم خواهد بود. حسینی درباب اقدامات انجام شده از طرف سازمان در زمینه اربعین حسینی اظهار داشت: سازمان حج و زیارت وظیفه کمیته ثبت نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین حسینی را برعهده دارد که در این جهت اقداماتی نظیر ثبت نام و اعزام، تشکیل واحد امداد و راهنمایی گمشدگان و نظارت بر بیمه زوار را انجام می دهد. وی ادامه داد: امسال در موسم اربعین حسینی بیش از ۴۰۰ تن از کارگزاران حج و زیارت به امداد و راهنمایی زوار و گمشدگان می پردازند و در همه مکان هایی که زوار حضور دارند، فعال خواهند بود. رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه واحد امداد و راهنمایی با کاورهای مشخص به زوار اربعین خدمت می دهند، اظهار داشت: امداد و راهنمایی یک قوت قلب برای زوار است و احساس آرامش را منعکس می کند. وی ادامه داد: در طول مسیر و شهرهای زیارتی در موسم اربعین، پایگاه های بیمه و همین طور درمانی مستقر است و در کنار واحد امداد به خدمت رسانی می پردازند؛ ضمن این که ۵۰ دستگاه آمبولانس نیز برای خدمت رسانی از طرف بیمه در نظر گرفته شده است. رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه تا امروز هفتم شهریور ماه ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده اند اظهار داشت: ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و همه متقاضیان می بایست در این سامانه ثبت نام نمایند چونکه موضوع بیمه و دریافت آن ضروری می باشد. حسینی اشاره کرد: البته تصور می نماییم که همه متقاضیان ثبت نام نکرده باشند که بهتراست هرچه سریعتر اقدام به این کار کنند؛ ضمن این که مطالبی نظیر دریافت بلیت ارزان منوط به نام نویسی در سامانه می باشد و بصورت سیستمی و بوسیله سماح انجام می گیرد. وی همین طور خدمت رسانی خاضعانه به زوار را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: وظایف ما خادمان با تورهای گردشگری متفاوت می باشد چونکه ما به اقشار مذهبی جامعه خدمت می نماییم بدین سبب نوع پذیرایی و خدمت رسانی اهمیت دارد و رضایت حداکثری این عزیزان مورد توجه است. رییس سازمان حج و زیارت با اعلان اینکه برای رضایت حداکثری تمامی توان خودرا در زمینه اجرائی به کار بسته ایم، اظهار داشت: از تمامی توان خود برای اسکان، تغذیه و.... استفاده می نماییم و اهتمام می نماییم خدمات مطلوبی را ارائه دهیم. حسینی همین طور به تفاوت کاروانهای سازمان حج و زیارت و آزادبرها اشاره نمود و اظهار داشت: متأسفانه عده ای از مردم تفاوت این مساله را دقت نمی کنند؛ داشتن بیمه، خدمات درمانی رایگان و ۲۴ ساعته، تامین امنیت زوار، تغذیه مناسب، داشتن روحانی و مداح، برنامه های فرهنگی، داشتن نظم و…، از طرف کاروانهای سازمان حج و زیارت انجام می گیرد اما کاروان های آزاد بر چنین موضوعی را ندارند که امیدواریم متقاضیان سفر به عتبات به این تفاوت ها دقت نمایند. او در آخر اشاره کرد: اهتمام به عزت، کرامت، امنیت و سلامت مهم ترین راهبردهای سازمان حج و زیارت می باشد که در سفرهای زیارتی مورد توجه قرار دارد.
در این مراسم همین طور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رییس سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

هدف از امضای این تفاهم نامه استفاده از ظرفیت ها و توسعه همکاریهای فرهنگی، آموزشی و اجرائی طرفین در راستای اعزام کارکنان فراجا و خانواده های آنان به عتبات عالیات می باشد.
در این تفاهم نامه تعهدات و اقدامات طرفین عنوان و بر مشارکت و بهره مندی و استفاده از امکانات و ظرفیت های علمی، فرهنگی و آموزشی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و مجموعه حج و زیارت برای برطرف نمودن نیازهای متقابل تاکید گردیده است.


منبع:

1401/06/09
08:22:05
5.0 / 5
412
تگهای خبر: آموزش , برنامه , خانواده , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱