علی جون
علی جون

پاسخ تامین اجتماعی نسبت به برداشت غیرقانونی از بودجه بنیاد شهید

پاسخ تامین اجتماعی نسبت به برداشت غیرقانونی از بودجه بنیاد شهید

علی جون: سازمان تامین اجتماعی نسبت به موضوع برداشت غیرقانونی از بودجه بنیادشهید و مطالبات ایثارگران پاسخ داد.



به گزارش علی جون به نقل از مهر، مدتی پیش تعدادی از تشکل های شاهد و ایثارگر درباره ی نتایج غیر قابل جبران برداشت غیرقانونی و بدون هماهنگی از بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرف سازمان تامین اجتماعی که مختص امور معیشتی، اقتصادی و درمانی جامعه ایثارگری است، هشدار دادند.
در پاسخ به این مساله سازمان تامین اجتماعی اعلام نمود: خانواده های معظم و معزز شهدا، جانبازان، آزادگان و جامعه ایثارگران مورد توجه و تقدیر تمامی آحاد جامعه و نهادها و سازمان های خدمت رسان همچون سازمان تامین اجتماعی هستند.
لیکن از طرف دیگر وصول مطالبات حق بیمه مربوط به این عزیزان به جهت ایفای تعهدات این سازمان در قبال ایشان نیز در زمره وظایف سازمان تامین اجتماعی است که عمل به آنها را می توان در امتداد مسئولیت پذیری سازمانی و اعمال قوانین قلمداد کرد.
با این حال لازم به ذکر است که همه احکام مطالباتی قبل از صدور اجراییه به کارفرما ابلاغ و کارفرما از ماهیت و میزان بدهی باخبر می شو و در صورت عدم پرداخت، مطابق ماده (۱) بخشنامه اجرائی ماده (۵۰) قانون تامین اجتماعی «مطالبات سازمان تامین اجتماعی بابت حق بیمه، خسارات تأخیر و جریمه های نقدی ناشی از اجرای قانون تامین اجتماعی یا قوانین سابق بیمه های اجتماعی و قانون بیمه های اجتماعی… ی. و مطالبات مندرج در مواد ۴۲، ۴۶، ۶۶، ۹۰، ۹۸، ۱۰۰، ۱۰۱ و ۱۰۸ قانون تامین اجتماعی بوسیله صدور اجراییه به وسیله مسئولین و مأمورین اجرای این سازمان قال مطالبه و وصول است»، اقدامات اجرائی مقابل مدیون اعمال می شود.
آنچه که سبب ورود سازمان تامین اجتماعی به اقدامات اجرائی و برداشت مطالبات از حساب های کارفرمای مورد نظر شده، بی توجهی به آنها به رویه های قانونی و عدم مبادرت به هنگام مطابق موعدهای تأیید شده در قانون تامین اجتماعی برای درخواست بازبینی در محتوای بدهی بوده است.
در خاتمه ذکر این نکته لازم است که سازمان تامین اجتماعی در امتداد پای بندی به اصل سه جانبه گرایی و لزوم تعامل با شرکای اجتماعی همیشه آمادگی خودرا برای برگزاری نشست های هم اندیشی و همین طور تبیین قوانین و مقررات مربوط به حوزه های کسب وکار اعلام نموده است.


منبع:

1401/11/30
10:33:31
5.0 / 5
387
تگهای خبر: خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز