علی جون
علی جون
وحیدی:

آئین اربعین باید مردمی اجرا شود

آئین اربعین باید مردمی اجرا شود

علی جون: وزیر کشور، راهپیمایی اربعین را یک حرکت پایدار در راه وحدت امت اسلامی و شناخت جوامع بشری از راه و مکتب اباعبدالحسین(ع) دانست.



به گزارش علی جون به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد مرکزی اربعین با حضور نمایندگان مواکب ۳۱ استان و رؤسای ستاد بازسازی عتبات در استانها شرکت کرد.
وی طی سخنانی، موکب داران را بدنه کارگزاری مردمی مراسم اربعین دانست و اظهار داشت: اربعین برای ملت ایران و سایر جوامع یک نعمت بی بدیل در شناخت راه شهیدان کربلا است و خداوند این مسیر را گشوده تا زمینه ظهور حضرت مهدی (ع) باشد.
وزیر کشور با اشاره به مجاهدت های سردار شهید قاسم سلیمانی در عراق اضافه کرد: این شهید جاودان زمینه رویداد بزرگ راهپیمایی اربعین را فراهم نمود و ما باید همیشه قدردان او باشیم.
وحیدی با تأکید بر این که زیارت اربعین یک راه دائمی است، گفت: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند راه آزادی فلسطین از همین مسیر می گذرد.
وی با تأکید بر مردمی بودن آئین اربعین اظهار داشت: دشمن همیشه در تلاش است تا به این مسیر زلال خدشه وارد کند. رژیم های صهیونیستی و آمریکا از برگزاری مراسم جهانی اربعین ترس و واهمه دارند.
وزیر کشور با تأکید بر این که مکتب دوده (ع)، عقلانی و سرشار از عشق است، اشاره کرد: همه کارها برای برگزاری آئین اربعین حسینی باید مردمی و همه جانبه باشد و همه در آن سهم داشته باشند.
وحیدی بر همکاری و هم افزایی بین موکب داران ایرانی و عراقی اصرار کرد و گفت: برای تسهیل در آئین اربعین امسال تا حالا سه دیدار با وزیر کشور عراق به عنوان کشور میزبان انجام شده است.
وزیر کشور در این جلسه با استماع دیدگاه های و پیشنهادهای نمایندگان موکب داران و رؤسای ستاد بازسازی عتبات استانها اصرار کرد همه موانع همچون در امر گمرک – حمل و نقل – راهداری و مرز برای استقرار بموقع مواکب و خدمات رسانی بموقع به زوار حل شود.


منبع:

1402/05/13
12:10:35
5.0 / 5
288
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
علی جون - سرگرمی و طنز