علی جون
علی جون
مدیر شبكه جام جم خطاب به دانشگاهیان ایرانی مقیم خارج از كشور:

این شبکه متعلق به شماست!

این شبکه متعلق به شماست!

به گزارش علی جون، مدیر شبکه جهانی جام جم در هفدهمین همایش سالانه استادان، دانشجویان و دانش آموختگان ایرانی خارج از کشور خطاب به مخاطبان این شبکه تصریح کرد: این شبکه متعلق به شماست و تولیدات باید بر مبنای ذائقه و نیاز شما شکل بگیرد.


به گزارش علی جون به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، در این همایش که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور برگزار شد، ملکی مدیر شبکه جام جم ضمن اشاره به نقش مهاجرت در زندگی انسان و هجرت پیامبر اسلام در سخنانی اظهار نمود: مهاجرت در زندگی بشر، پیشرفت علوم و به وجود آمدن تمدن ها نقش تعیین کننده ای داشته و دارد. در اسلام با این که حوادث مهمی مثل ولادت پیغمبر اسلام (ص)، بعثت، فتح مکه و رحلت پیغمبر(ص) هیچکدام مطرح نشدند و تنها زمان هجرت پیامبر اکرم (ص) بعنوان مبدا تاریخ انتخاب گردید و مسلمانان تمام حوادث را با سال هجری تعیین ‏کردند و در واقع با این مهاجرت بود که بنیان اسلام و حکومت پیامبر استوار شد و ایشان توانست رسالت پیامبری خودش را به سر انجام برساند.
رسانه غرب خیلی تلاش می کند در فیلم و سریال ها ایران هراسی را ترویج بدهند
وی بیان نمود: کار شما دانشجویان در کسب دانش و انتقال آن به کشور ستودنی است. علم و دانش بهترین هدیه خداوند به زمین است چون منشأ علم ذات خداوند است. شما هم که به دنبال کسب علم و دانش در کشورهای مختلف هستید، آنرا به هم میهنان خود هدیه و سوغات داده و با آنها به اشتراک بگذارید. نکته مهم دیگر اینست که در دنیای پر فریب کنونی که قدرت های بزرگ به دنبال سلطه بر سایر کشورها هستند، تلاش غرب همواره بر این بوده تا بازنمایی نادرستی از واقعیات درون ایران و همینطور ماهیت اسلام و تشیع داشته باشد و بتواند در هر موقع که اراده کرد و بدون کمترین مزاحمت از جانب افکار عمومی دنیا، به ایران حمله کند یا آنرا تحت شدیدترین تحریم های ظالمانه قرار بدهد.
مدیر شبکه جام جم اظهار داشت: دراین میان امپراطوری رسانه ای غرب و در رأس آن هالیوود در چند دهه گذشته کوشیدند تا در فیلمها، سریال ها، مستندها، انیمیشن ها و حتی بازی های کامپیوتری ایران هراسی را ترویج بدهند. بنابراین در این تولیدات همواره از ایران با عناوین مختلفی مثل «کشور بی فرهنگ»، «محور شرارت»، «مرتجع»، «خشونت طلب»، «جنگ طلب»، «بنیادگرا»، «حامی تروریست»، «نفرت پراکن»، « بزرگ ترین تهدید برای همسایگانش» و «ایران تهدیدی برای صلح جهانی» یاد کرده و افترا طراحی توطئه به منظور نسل کشی یهودیان در آینده را عنوان کردند. آنها به قدری در این حوزه تولید رسانه ای داشته اند و دروغ پراکنی کرده اند که خیلی از مردم دنیا آنها را باور کرده اند.

چه انتظاراتی از دانشجویان داریم؟
او افزود: این موارد را می توانید از خاطرات گردشگرهای خارجی که با ترس و دلهره به ایران آمده اند دریابید. بسیاری از آنها خاطرات خودشان را در چارچوب کتاب، مستند، کلیپ و یا در فضای مجازی منتشر نموده اند. به صورت مثال «آنتونی بوردین»، مجری و برنامه ساز امریکایی، «آکوش نمت» گردشگری مجارستانی، «یاسونوری کامه» توریست ژاپنی، دکتر «تامارا اولنیج» رئیس کرسی فلسفه و جامعه شناسی دانشگاه دولتی ماریوپول اکراین و... همچون کسانی هستند که پس از سفر به ایران ضمن اشاره به تبلیغات دروغ و منفی در مورد کشورمان، به امنیت و آرامش، سطح توسعه و فرهنگ بالای مردم ایران، نقش زنان در اجتماع و همینطور پیشرفت جهان اسلام، علاقه مردم ایران به علم و... اشاره کرده و شگفت زده شده اند.
ملکی در ادامه ضمن اشاره به انتظاراتی که از این دانشجویان در داخل کشور وجود دارد، اذعان کرد: شما بعنوان چهره های علمی و دانشگاهی می توانید در تعامل با مردم دنیا و حتی ایرانی هایی که سال هاست در خارج کشور حضور دارند، ذهن آنها را نسبت به واقعیات ایران باز کنید. همینطور می توانید سفرای فرهنگی ایران و ظرفیتی برای دیپلماسی عمومی باشید و امکان انتقال علم، دانش و فناوری به درون کشور را فراهم آورید.
وی ادامه داد: بسترسازی برای همکاریهای علمی و فرهنگی با سایر کشورها، تشویق ایرانی ها خارج از کشور به سرمایه گذاری مالی و علمی در داخل ایران، تعامل با شرکتهای خارجی برای سرمایه گذاری در ایران، معرفی چهره واقعی ایران و نظام به دنیا، معرفی زیبایی ها و ظرفیتهای گردشگری تفریحی، زیارتی و سلامت ایران، همکاری و تعامل با شرکتهای دانش بنیان داخل کشور همچون انتظاراتی است که انجام آن بر عهده شماست.

شعار اصلی جام جم، «ایرانی بمان»
مدیر شبکه جام جم سپس ضمن اشاره به لزوم حمایت دولت و مردم از دانشجویان خارج کشور خاطرنشان کرد: ایفای نقش های مذکور توسط دانشجویان مستلزم دیده شدن و برجسته شدن آنها توسط دولت و مردم است. یکی از نقش ها و کارکردهای شبکه جهانی جام جم همواره همین بوده است. شبکه جام جم به تبعیت از سازمان صداوسیما آسایشگاه، قرارگاه، آوردگاه و دانشگاه به حساب می آید. آسایشگاه ِروح، جسم و روان برای وقتی که ایرانی ها و دانشجویان می خواهند استراحت کنند. قرارگاهِ پراکندن امید و نشاط، آوردگاهِ مقابله با امواج تحریف و فتنه گری و دانشگاهِ عمومی! این شبکه در سه کانال ۲۴ ساعته اروپا، آمریکا و آسیا، به منظور پیوند بین ایرانی ها خارج از کشور با سرزمین مادریشان طی ۲۶ سال گذشته، کمک به حفظ هویت ایرانی ها خارج از کشور، پل ارتباطی بین ایرانی ها خارج از کشور با داخل، حفظ زبان فارسی و آموزش آن بخصوص به نسل های دوم و سوم و... همینطور رصد و رفع مشکلات ایرانی ها خارج کشور را در راس مأموریت های خود قرار داده است.
ملکی خطاب به مخاطبان شبکه جام جم اظهار داشت: شعار و هدف اصلی ما در جام جم ایرانی، «ایرانی بمان» است. بدین منظور امروز تکرار می نماییم که شبکه جام جم متعلق به شماست و تولیدات باید بر مبنای ذائقه و نیاز شما عزیزان، شکل بگیرد. این شبکه آمادگی دارد تا تصاویر و ویدئوهای شما از جلسات دفاع از رساله، مراسم ها و همایش های دانشجویی، جشن های فارغ التحصیلی، شب شعر، مشاعره، هنرهای شخصی مثل خوانندگی، نوازندگی، استندآپ و... معرفی نخبگان، فرهیختگان و چهره های علمی، گعده های خودمانی و خانوادگی و... را پخش نماید. همینطور امکان حضور شما در برنامه های شبکه جام جم در هنگام سفر به ایران به صورت فردی یا خانوادگی با اولویت نخبگان و طرح مشکلات و سوالات شما در برنامه «مشاور» با حضور مقامات مسئول، سفرا و سرکنسول ها فراهم است.
مدیر شبکه جام جم در انتها اظهار داشت: لازم به ذکر است که ما هم اکنون با خیلی از ایرانی ها خوش ذوق و هنرمند در ارتباط هستیم و از ظرفیتهای آنها بعنوان خبرنگاران افتخاری در حوزه برنامه های مناسبتی مانند اعیاد ملی و مذهبی، مناسبت های متعدد و نظایر آن استفاده می نماییم و امیدواریم با همکاری شما بتوانیم تولیدات خبرنگاران افتخاری را غنی تر کرده و یک مرجعیت رسانه ای علمی، فرهنگی و هنری برای کشور در خارج از مرزها همراه با اعتماد متقابل و تعامل دوسویه ایجاد نماییم.




منبع:

1402/05/22
08:05:00
5.0 / 5
296
تگهای خبر: آموزش , بازی , برنامه , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
علی جون - سرگرمی و طنز