علی جون
علی جون
حسینی مطرح كرد؛

تدوین برنامه تأمین اجتماعی نوین با استفاده از هوش مصنوعی

تدوین برنامه تأمین اجتماعی نوین با استفاده از هوش مصنوعی

علی جون: معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی بهره گیری از ظرفیت تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی در توسعه خدمات را از راهبردهای اصلی مورد توجه در این سازمان دانست.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، سید مرتضی حسینی معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی، بهره گیری حداکثری از ظرفیت تکنولوژی های جدید در توسعه خدمات را از راهبردهای اصلی مورد توجه در دوره مدیریتی اخیر این سازمان اعلام نمود و از تدوین برنامه راهبردی با رویکرد تأمین اجتماعی نوین و بهره گیری از ظرفیتهای فناورانه و هوش مصنوعی اطلاع داد. حسینی در جلسه بررسی مسائل و چالش های بیمه و درمان استان ها، ضمن اعلام این مطلب، اضافه کرد: در تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی و حرکت در راه شکل گیری تأمین اجتماعی نوین، نگاه تحول گرایانه و مدلهای نوین برنامه ریزی در دنیا در کنار توجه به تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی و بسترسازی اقدامات در جهت عرضه خدمات بهتر و توسعه اقتصادی و افزایش منابع برای استمرار عرضه خدمات، مورد توجه خواهد بود. بر طبق این گزارش، حسینی اضافه کرد: ایجاد یا تقویت ظرفیت تغییر و تحول و همراهی با تغییرات دنیای امروز؛ برای سازمان های بزرگ همچون تأمین اجتماعی ضروری می باشد. سازمان تأمین اجتماعی در نظر دارد با افقی پنج ساله با رویکرد تحولی و برنامه محوری به سمت نظام تأمین اجتماعی نوین گام بردارد. مهم ترین و سخت ترین گام برای رسیدن به این هدف؛ تمرکز بر نوآوری و تحول در سیاست گذاری و برنامه ریزی است. نوآوری می تواند سیستم را از روزمرگی خود خارج کرده و ما را برای ورود به عرصه های نوین ترغیب کند.
معاون برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی افزود: با عنایت به تجارب پرارزش سازمان تأمین اجتماعی در حوزه هوشمندسازی در سالهای اخیر و موفقیت های کسب شده در زمینه تسهیل در عرضه خدمات بموقع و با کیفیت به بیشتر از ۵۰ درصد جمعیت کشور، برای استمرار حرکت تحولی در این عرصه، سیاست گذاری و برنامه ریزی مبتنی بر حقیقت و تصمیم گیری های جسورانه به همراه تقویت مهارت یادگیرندگی در بدنه تخصصی سازمان نیاز است.
وی ادامه داد: ما ناگزیر هستیم نظام نوین تأمین اجتماعی کشور را در بستر نوآوری های فناورانه شکل دهیم تا بتوانیم با استفاده از هوش مصنوعی، ظرفیتهای اقتصاد دیجیتال، تحولات بازار کار آینده، تدوین نظام حقوقی بروزرسانی شده، فناوری اطلاعات و انطباق با تحولات و دگرگونی های سریع دنیا، فرایندهای ارائه ی خدمت و سیاست های افزایش منابع و کنترل مصارف خویش را به سمت پایداری صندوق، شناسایی بموقع ریسک ها و شوک های آنی و پیشبینی سناریوهای مختلف برای افزایش تاب آوری سازمان، جهت دهی و راهبری نماییم.
حسینی همینطور ضمن اشاره به مأموریت معاونت برنامه ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی در زمینه تدوین برنامه راهبردی سازمان با هدف و رویکرد "تأمین اجتماعی نوین" اضافه کرد: برای طی این مسیر، تدوین اهداف راهبردی مشخص و قابل دستیابی، انتخاب استراتژی های واقع بینانه و انتخاب برنامه ها و ابتکارات میان مدت و کوتاه مدت با مشارکت حداکثری نخبگان، ذی نفعان و کارشناسان حوزه های مختلف در اولویت اصلی معاونت برنامه ریزی سازمان قرار دارد و در نظر داریم در این راه از ایده های نوآورانه و تجارب اندوخته کارشناسان، مدیران، مشاوران خبره و بازنشستگان عزیز سازمان در سرتاسر کشور از راه فراخوان و برگزاری نشست ها و وبینارهای تخصصی و همینطور از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، نخبگان و پیشرانان عرصه هوش مصنوعی، برنامه ریزان حوزه تحول سازمانی و توسعه دهندگان کسب وکارهای دیجیتالی و مشارکت فعال مدیران و کارشناسان حوزه های تخصصی سازمان استفاده نماییم.


منبع:

1403/03/12
01:11:14
5.0 / 5
235
تگهای خبر: برنامه , خدمات , سیستم , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲
علی جون - سرگرمی و طنز