علی جون
علی جون

دریافت 70 همت از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی

دریافت 70 همت از مطالبات سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش علی جون، رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: پیگیر مطالبات سازمان از دولت هستیم و به این واسطه ۷۰ همت مشخص شده به عنوان قسمتی از ۱۸۵ همت تعیین شده در بودجه سال جاری در آینده نزدیک دریافت خواهد شد.


به گزارش علی جون به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری، با تأکید بر این که انجام اصلاحات در این سازمان به عنوان یک صندوق بین النسلی متعلق به بخش عظیم جمعیت کشور همچون کارگران و بازنشسته ها، یک لزوم گریز ناپذیر است، تصریح کرد: گروهی که ناحق از تأمین اجتماعی امتیاز گرفته اند، اساسا در مقابل اصلاحات صدایشان بلند خواهد شد، اما برای تأمین آینده و پایداری این صندوق که منابع آن حق الناس است، باید مقابل این فشارها ایستادگی کرد. وی با تشریح منابع و مصارف و ناترازی بی سابقه تاریخی در سازمان تأمین اجتماعی، بیان کرد: هزینه کرد تأمین اجتماعی امسال ۱۵۰۰ همت است که از این مقدار، ۱۲۰۰ همت بوسیله وصول حق بیمه تأمین می شود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: باتوجه به شرایط اشاره شده در عرصه منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی، ضروریست که بخش دیگری از منابع موردنیاز از حوزه های دیگری نظیر سرمایه گذاری تأمین شود. در رابطه با وصول حق بیمه هم در جهت دفاع از کارآفرینان و نیروهای شاغل، بیش از حد امکان فشار بر کارفرما وجود ندارد. سالاری به مبحث تأمین منابع بوسیله شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) اشاره و اشاره کرد: حقیقت امر با آن چه در رابطه با شستا مطرح می شود، متفاوت می باشد، حتی در بهترین حالت فرضی و با کارایی حداکثری که سوددهی شستا سه برابر وضعیت کنونی هم باشد، باز هم در چنین فرض ایده آلی، تنها حدود ۵ درصد منابع سازمان از این محل قابل تأمین خواهد بود. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تکیه بر ضرورت بهبود عملکرد شستا، افزود: باید این مجموعه را ارتقاء دهیم، اما حتی در بهترین شرایط هم سهم کوچک شستا در تأمین منابع سازمان، واقعیتی است که باید به آن توجه داشت. سالاری درباب وضعیت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت اظهار داشت: پیگیر مطالبات سازمان از دولت هستیم و به این واسطه ۷۰ همت مشخص شده به عنوان قسمتی از ۱۸۵ همت تعیین شده در بودجه سال جاری در آینده نزدیک دریافت خواهد شد. وی با اشاره به مسأله بازنشستگی قبل از موعد و چالش های آن برای تأمین اجتماعی، مبحث بازنشستگی سخت و زیان آور، سنوات ارفاقی و معافیت های بیمه ای بدون پشتوانه را ظلم به بیمه پردازان دانست که باید مورد توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان باشد و طبق قانون و مقررات بالادستی از تحمیل هزینه های خارج از قواعد و مقررات بیمه ای اجتناب شود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه همه با هم باید کمک نماییم تا مسیر خروج از چالش های تأمین اجتماعی سپری شود، اضافه کرد: موضوعات مطرح شده در این نشست درباب امکانات و زیرساخت های درمانی که توسط بازنشستگان و کارگران عنوان شد، در بازدیدها و جلسات دو روز اخیر، کاملا بررسی و اطلاعات لازم این بخش ها جمع آوری شده و به طور قطع توسط حوزه های مرتبط ستادی بررسی و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد. سالاری در ادامه نشست، با اشاره به موارد مطرح شده از جانب نمایندگان جامعه کارگری و بازنشستگی استان فارس اعلام نمود: عرضه بهترین خدمات و تحقق عدالت در خدمات درمانی از اولویت های این سازمان در ارتباط با بیمه شدگان و بازنشستگان است و در این رابطه بعد از انجام اقدامات لازم، بررسی های کارشناسی و محاسبات فنی دقیق درباب مسایل مطرح شده، تصمیمات مناسب اتخاذ و نتایج بطور شفاف اعلام خواهد شد. وی با تکیه بر اولویت دستیابی به حداکثر راندمان و استفاده از ظرفیتهای موجود در واحدهای درمانی سازمان، اظهار داشت: هدف نهائی ما خدمت رسانی عادلانه و بهبود مستمر کیفیت خدمات برای جامعه بیمه شدگان و بازنشستگان با استفاده از ظرفیتهای درون سازمانی و بیرون سازمانی است. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه بازنشستگان و کارکنان این سازمان از ادوار گذشته تا حالا جزو ارزشمندترین نیروهای انسانی بودند که نسبت به شرایط سازمان و آینده آن دغدغه مند هستند و هموراه مسایل سازمان را با دلسوزی و علاقه مندی پی گیری می کنند، اضافه کرد: اما اگر معدود اشخاصی هم با عناوینی مانند مشاور و …، ضد سازمان دلالی و نقض قانون کنند، بوسیله مراجع قانونی برخورد خواهد شد. او با اشاره به اینکه منافع سازمان تأمین اجتماعی، منافع بالاتر از ۵۳ درصد جامعه و حاصل یک عمر تلاش کارگران و بازنشستگان است؛ تاکید کرد: با هر اقدامی ضد منافع سازمان برخورد می نماییم. سالاری با اشاره به این که مشاوره قانونی و حرفه ای هیچ مشکلی ندارد، افزود: مشاوره و دخالت و نفوذ و آلوده کردن سیستم را تحمل نمی نماییم و برخورد می کنیم؛ از مراجع مربوطه هم خواستیم در برخورد با این افراد به ما کمک کنند. سالاری توضیح داد: اگر مشاوره به مفهوم دست بردن به منابع و وصولی های قانونی سازمان تأمین اجتماعی است، من نخستین مخالف آن هستم و در مقابل آن می ایستم. ایستادن و با صدای بلند مخالفت کردن با این امور، اساسا هزینه هایی دارد. وی در ادامه با تکیه بر این که تأمین اجتماعی یک نهاد بین النسلی و متعلق به همه ذینفعان این سازمان است، افزود: صیانت و صیانت از این اندوخته و آینده بخش عظیمی از جامعه که چشم امید به تحولات و اقدامات این سازمان دوخته اند، وظیفه ای انسانی، ملی و شرعی است، برای همین از تمام ظرفیتهای موجود برای صیانت از این سازمان استفاده خواهد شد و در مقابل زیاده خواهی عده اندکی، ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نمی دهیم آینده تأمین اجتماعی در خطر نابودی قرار گیرد. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اگر در مطالبی مانند سخت و زیان آور به فردی امتیاز و نگاه حمایتی داریم باید عاقلانه، قانونی و منصفانه باشد، اظهار داشت: باید جلوی سوءاستفاده را در همه حوزه ها بگیریم تا افراد مستحق، محروم نشوند.


منبع:

1404/06/11
09:15:44
5.0 / 5
14
تگهای خبر: خدمات , سرمایه گذاری , سیستم , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
لینک دوستان علی جون
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

علی جون - سرگرمی و طنز