علی جون
علی جون

سفارش های معاون سیما به مجریان تلویزیونی

سفارش های معاون سیما به مجریان تلویزیونی

به گزارش علی جون معاون سیما بر ضرورت دقت، هوشیاری، تسلط مجریان و اجراهای در شان و تراز رسانه تاکید نمود.


به گزارش علی جون به نقل از ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، حمید شاه آبادی _ معاون سیما _ در اولین نشست با تعدادی از مجریان فعال شبکه های تلویزیونی که به علت انتشار کرونا به صورت محدود برگزار شد، اظهار داشت: حرفه اجرا از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار می باشد و ویترین رسانه به حساب می آید، طوری که گاهی به خاطر خطای سهوی مجری، تمام تلاش و زحمات عوامل یک برنامه و حتی آنتن تحت الشعاع قرار می گیرد و بسیاری اوقات هم بر مبنای اقدام درست و تصمیم گیری به جا و منطقی مجری، رسانه سربلند می شود.
معاون سیما با اشاره به اینکه اصلاح سازوکار دعوت و جذب مجری از اهداف کمیته مجریان است، اظهار نمود: طبق گزارش ها، تابحال اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده، اما حالا در موقعیتی هستیم که انتظار می رود مجری در تراز سازمان صداوسیما حضور و نقش آفرینی کند یعنی بتواند در لحظه و روی آنتن با هوشیاری، طوری تصمیم گیری کند که گویی یک شخص مجرب پس از بحث و بررسی در ارتباط با یک اقدام معین تصمیم به جا گرفته است.
شاه آبادی تصریح کرد: مجری باید در بزنگاه های خاص و شرایط خاصی که پیش می آید روی آنتن بگونه ای عمل کند که گویی یک عقبه غنی از تصمیم گیری های شوراها و اتاق فکر برای گفتار او وجود دارد و این مهم، نقش مجری را از سایر عوامل متمایز می کند.
او با تکیه بر ضرورت آگاهی داشتن و رعایت سیاست های اصلی سازمان از جانب مجریان، اظهار داشت: مجریان نمایندگان رسانه ملی هستند و هر اظهارنظری از جانب آنان، به حساب رسانه ملی نوشته می شود و بخش زیادی از کارکرد ما با یک خطا و تک روی صدمه دیده و زحمت بقیه همکاران هم لطمه می خورد بدین منظور مجریان باید با هوشیاری بیشتری عمل کنند.
شاه آبادی اضافه کرد: در عصر حاضر که ظرفیت های حوزه ارتباطات از گستردگی و تنوع بسیاری برخوردار می باشد و نظام حکمرانی جهانی هم تغییرات قابل ملاحظه ای کرده و بیشتر بار خویش را در حوزه رسانه گذاشته است، ما هم باید با استانداردهای روز دنیا پیش رویم.
معاون سیما تصریح کرد: امروزه با حجم انبوهی از تولیدات مواجه هستیم که در بعضی موارد منجر به جذب مجریان در بسترهای مختلف شده که شایسته و لازم است افرادی دارای تخصص و تبحر لازم و در شأن رسانه به این امر اختصاص پیدا کند.
شاه آبادی با اشاره به اینکه انتظار فرهیختگان، اقشار مختلف مردم و مخاطبان روز به روز از رسانه افزایش می یابد، افزود: باید به نقطه ای برسیم که بتوانیم بگوییم مجری ما در لحظه اجرا، از توانایی و مهارتی برخوردار می باشد که می تواند از موقعیت های چالشی به درستی عبور کند و بیان او از اتقان و وجاهت علمی لازم برخوردار می باشد.
معاون سیما با تکیه بر بازتعریف کارکرد کمیته مجریان خاطرنشان کرد: رتبه بندی مجریان یک لزوم است و باید نظام آموزشی این حوزه، جدی تر دنبال شود تا مجریان مدارج پیشرفت این حوزه را به صورت اصولی و صحیح طی کنند و سپس تحت سنجش و ارزیابی های دوره ای قرار بگیرند.
شاه آبادی اظهار داشت: هدف کمیته مجریان باید ارتقای سطح اجرای همکاران باشد و برای رسیدن به این مهم، هم مجریان و هم کمیته مربوطه باید با دانش و منابع جدید، خویش را به روز کرده و کمیته مجریان هم به صورت دوره ای عملکرد ایشان را ارزیابی کند.
معاون سیما اضافه کرد: برای رسیدن به قله موفقیت باید از نظام آموزش و ارزشیابی مستمر بهره برد تا مشخص شود برای هر برنامه چه کسی صلاحیت لازم را برای اجرا دارد. کار خطیر اجرا مجموعه ای از بایدها و نبایدها را می طلبد و یک مجری تراز، علاوه بر خصوصیت های حرفه ای و تجارب لازم، باید دارای تعهد لازم در برابر رسانه باشد و ضمن وفاداری به سیاست های رسانه، اخلاق حرفه ای را هم رعایت کند.
معاون سیما افزود: تلویزیون مجموعه ای از ساختارها و گونه های متنوع را شامل می شود که هر حوزه احتیاج به یک مجری متخصص دارد و پرورش این مجریان، تشکیل هیات های تخصصی زیر نظر استادان، پیشکسوتان و صاحبنظران هر حوزه را می طلبد.
او اضافه کرد: بعنوان راهبرد عملیاتی، این هیات های تخصصی باید برای افراد، نسخه های آموزشی و مهارت های فردی تجویز کنند. اگر ما طی یک برنامه سه ساله نظام آموزش مجریان را به اجرا بگذاریم ظرف این مدت، تراز اجرا در رسانه به جایگاه مطلوبی می رسد.
شاه آبادی همینطور ضمن اشاره به در پیش بودن سال جدید و نوروز اظهار داشت: نوروز ایام تغییر و تحول و امیدآفرینی است. بنابراین هم طراوت و شادی آفرینی در برنامه های این مناسبت، از مأموریت های اصلی سیما است و مجریان باید به این امر اهتمام ویژه ای داشته باشند.
معاون سیما همینطور ضمن اشاره به انتخابات سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: از آن جایی که یکی از تاثیرگذارترین قشرها در مدیریت افکار عمومی، مجریان هستند، در شرایطی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و بدخواهان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در جامعه در انتخابات پیش رو هستند این انتظار وجود دارد مجریان با هوشیاری، مدیریت و رفتار هماهنگ و منسجم برای پیشگیری از ایجاد چنین فضایی، مردم را برای مشارکت در انتخابات و انتخاب آگاهانه، تشویق و ترغیب کنند.
در این جلسه مجریان هم دغدغه های خویش را در حوزه هایی چون آموزش های منظم و عرضه منابع به روز، تعامل نزدیک تر مدیران با مجریان، استفاده از تجربیات پیشکسوتان و افراد خبره، امنیت شغلی و پشتیبانی از مجریان، بازبینی در سیاست استفاده از سلبریتی ها بعنوان مجری، تربیت مجریان حوزه کودک، بیان نمودند.




منبع:

1399/12/15
12:42:12
0.0 / 5
640
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
علی جون - سرگرمی و طنز