علی جون
علی جون
در گزارش علی جون مطرح شد؛

ماجرای سهام ۳۲ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی

ماجرای سهام ۳۲ هزار میلیاردی تأمین اجتماعی

به گزارش علی جون عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی، درباره روند واگذاری سهام ۳۲ هزار میلیارد تومانی دولت به تأمین اجتماعی که در ارتباط با سال ۹۹ بود، توضیحاتی عرضه داد.



اکبر شوکت در گفتگو با خبرنگار مهر به جلسه هفته گذشته با رئیس جمهور اشاره نمود و اظهار داشت: هفته گذشته نمایندگان برخی از تشکل های کارگری با رئیس جمهور دیدار داشتیم و یکی از اصلی ترین درخواست های ما این بود که هر چه سریع تر مبحث واگذاری سهام ۸۹ هزار میلیارد تومانی به سازمان تأمین اجتماعی مشخص شود چون که حقوق فروردین بازنشستگان زیر پوشش سازمان همراه با متناسب سازی آنها بدون آنکه اعتباری به ما داده شود، پرداخت شده و هفته آینده موعد پرداخت حقوق اردیبهشت ماه هم سر می رسد.
شوکت با تاکید بر اینکه سال قبل ۱۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان هزینه شد، اظهار داشت: قرار بود ۳۲ هزار میلیارد تومان سال قبل به سازمان تأمین اجتماعی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت گردد اما تا آخر سال این اتفاق رخ نداد و مجبور شدیم اموال خویش را بفروشیم.
عضو هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: متأسفانه با این شیوه اجرای همسان سازی، بار مالی بزرگی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشته می شود که در سالهای آینده هم همچنان ادامه خواهد داشت و مبلغ آن چندین برابر می شود در حالیکه سازمان توان پرداخت چنین اعتباری را بدون اعطای سهام یا اعتبار دولتی نخواهد داشت.
وی افزود: صندوق های لشکری و کشوری برای همسان سازی از کمک و اعتبار دولت بهره برده اند اما تأمین اجتماعی هنوز بعد از گذشت یک سال از اجرای مرحله اول متناسب سازی، ریالی اعتبار دریافت نکرده است.
وی با تاکید بر اینکه حقوق بازنشستگان باید افزایش پیدا کند، اظهار داشت: به هیچ وجه مخالف افزایش حقوق ها نیستیم اما تنها راه اجرای درست، آن است که افزایش حقوق ها بر روی پایه حقوق بیاید، یعنی به جای آنکه حق بُن، خواربار و مسکن را جداگانه افزایش دهیم، همه اینها را بر روی پایه بیاوریم و در مجموع پرداختی همین باشد و فقط مؤلفه ها تغییر کند. همینطور باید افزایش ها از طریق درست اجرایی شود چون که در غیر این صورت بطور حتم طی چند سال آینده سازمان تأمین اجتماعی با مشکلات زیادی مواجه می شود و باید به مرور تمام دارایی های خویش را بفروشد.
شوکت از واگذاری سهام ۳۲ هزار میلیارد تومانی متناسب سازی در سال ۹۹ اطلاع داد و اظهار داشت: بعد از گذشت یک سال، اخیرا مراحل واگذاری سهام طی شده و سهام شرکتهای مختلفی به تأمین اجتماعی واگذار خواهد شد.
به گفته وی، در این بسته سهام شرکتهای مختلف و متنوعی دیده شده و یکسری شرکت ها خوب هستند.

1400/02/20
10:56:15
5.0 / 5
553
تگهای خبر: هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۵
علی جون - سرگرمی و طنز