علی جون
علی جون
رئیس اتحادیه پیشكسوتان جامعه كارگری خبر داد؛

كاهش ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در تأمین اجتماعی

كاهش ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در تأمین اجتماعی

به گزارش علی جون رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: هم اکنون ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان در سازمان تأمین اجتماعی به ۴.۳ درصد کاهش یافته که رفع این مورد نیازمند اصلاحات پارامتریک است.



به گزارش علی جون به نقل از مهر، حسن صادقی در نشست رؤیای تأمین اجتماعی فراگیر (متناسب سازی حقوق بازنشستگان) که امروز برگزار شد، اظهار داشت: تأمین اجتماعی صندوقی بین نسلی است و بر مبنای رؤیا شکل نگرفته است.
وی ضمن اشاره به این که تأمین اجتماعی طی دو سال گذشته بر مبنای قانون عمل کرده است، اظهار داشت: متناسب سازی که برای بازنشستگان تبدیل به یک رؤیا شده بود اجرایی شد که یک اقدام مثبتی از جانب مدیرعامل و مدیران سازمان تأمین اجتماعی است.
صادقی با اشاره به اینکه رشد ۷ برابری تأمین هزینه اورتز و پروتز از دیگر اقدامات مهمی بوده که از جانب سازمان انجام شده است، اضافه کرد: افزایش مبلغ قرض الحسنه بازنشستگان و کمک به ساخت مسکن آنها از دیگر اقداماتی بوده که صورت گرفته است.
رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خاطرنشان کرد: مجلس باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را برای همه صندوق های بازنشستگی به یک شکل ببیند و تأمین اجتماعی را مستثنی نکند.
وی ضمن اشاره به این که نیازمند اصلاحات پارامتریک عمیق در تأمین اجتماعی هستیم، اظهار داشت: هم اکنون ضریب پشتیبانی شاغلین به بازنشستگان به ۴.۳ رسیده که از مجلس انتظار داریم این اصلاحات را دنبال کند که در طولانی مدت سبب پایداری سازمان تأمین اجتماعی خواهد شد.


منبع:

1400/04/02
22:40:19
5.0 / 5
523
تگهای خبر: هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
علی جون - سرگرمی و طنز