علی جون

راه اندازی ۳۰ خدمت غیر حضوری در سازمان تأمین اجتماعی

راه اندازی ۳۰ خدمت غیر حضوری در سازمان تأمین اجتماعی

به گزارش علی جون بهره برداری از طرح ۳۰۷۰ از مهم ترین اقدامات سازمان تأمین اجتماعی در یکسال گذشته است. این طرح در واقع بخش مهمی از تأمین اجتماعی الکترونیک با رویکرد تحول دیجیتال و هوشمند سازی فرآیندها است.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی در مورد طرح ۳۰۷۰ برنامه ها و اقدامات مهمی را اجرایی کرده است. خدمات دیجیتالی سازمان تأمین اجتماعی با راه اندازی و بهره برداری از ۳۰ خدمت غیرحضوری و با هدف گذاری کاهش ۷۰ میلیون بار رفتن به واحدهای اجرایی سازمان گسترش یافته و توسعه کمی و کیفی آن ادامه خواهد داشت. پرداخت هدیه ازدواج، حذف رجوع حضوری فرزندان اناث مستمری بگیران -ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیک-جایگزینی سامانه خدمات غیرحضوری، ابلاغ مفاصا حساب به واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نام نویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده، درخواست غیر حضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه اختیاری، دریافت غیرحضوری تعهد نامه و حذف ابلاغ غیر الکترونیک، امکان مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حساب بدهی ها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری برای بیمه شدگان الزامی دارای تست کرونا مثبت به صورت غیرحضوری، سرویس غیرحضوری احتساب سوابق دوران خدمت سربازی، دریافت الکترونیکی درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصا حساب، ارتقا سامانه دریافت فهرست و عرضه میز کار و امکانات کنترلی به کارفرما برای اصلاح فهرست پیش از ارسال و انعقاد قرارداد و دریافت برخط بیمه حرف و مشاغل آزاد، درخواست غیرحضوری کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد (سامانه مکاتبات الکترونیک) و پرداخت غیر حضوری کمک هزینه مراسم ترحیم از خدمات ۳۰۷۰ است. بیمه بیکاری، دریافت غیرحضوری درخواست کفالت و بازرسی، دریافت غیرحضوری کمک هزینه اروتز و پروتز، برقراری غیر حضوری مستمری بازماندگان، دریافت تعهدنامه و تکمیل اطلاعات فرزندان اناث بازماندگان، واکشی عکس از سامانه نام نویسی، حق بیمه پروانه ساختمانی - ارتباط با شهرداری ها، امکان تقسیط غیرحضوری و نظام مند بدهی ها، پرداخت غیرحضوری حق بیمه کسری از ماه، فهرست هوشمند حق بیمه، امکان پرداخت برخط و احتساب آنی واریزی در حساب بیمه شده / کارفرما از دیگر خدمات ۳۰۷۰ است که میتوان به صورت غیرحضوری درخواست شود. با عنایت به راه اندازی سرویسهای الکترونیکی و غیرحضوری، سازمان تأمین اجتماعی نیازمند دریافت اطلاعات معتبر و برخط از مراجع ذیصلاح بود که بر این اساس نسبت به دریافت سرویسهای مورد نیاز از سایر دستگاههای اجرایی بر بستر شبکه ملی اطلاعات (GSB) در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ و همینطور عرضه اطلاعات به دستگاههای مربوطه اقدام نمود. هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی با وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، بانک سپه، سازمان بیمه سلامت، سازمان وظیفه عمومی ناجا، بانک رفاه، ثبت احوال، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره ثبت شرکتها، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه، صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت نفت، شهرداری تهران و… ارتباط متقابل از نظر پایگاه های اطلاعاتی دارند. توسعه طرح استعلام برخورداری از حمایت های درمانی از دیگر اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی است که در این راستا بیمه شدگان این سازمان از خرداد ماه سال قبل برای تمدید اعتبار دفترچه درمان خود نیازی به رفتن به شعب و کارگزاری ها ندارند، بر این مبنا تمامی پزشکان و مراکز درمانی در زمان رجوع بیمه شدگان، می توانند با یکی از روش های تعیین شده، برخورداری شخص از حمایت های درمانی سازمان را استعلام کنند. همینطور صدور و تجدید چاپ دفاتر درمانی هم از آغاز اسفند سال قبل با دستور مدیرعامل این سازمان و ایجاد زیرساخت های نسخه الکترونیک، حذف شد. توسعه طرح خدمات سابقه، توسعه طرح نسخه الکترونیک، توسعه مرکز ارتباطات مردمی ۱۴۲۰، ارتقا زیرساخت های شبکه، ارتقا و تأمین امنیت داده ها و سامانه ها و افزایش ظرفیت مراکز داده از دیگر اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات این سازمان است. عرضه اطلاعات به ذی نفعان و درخواست کنندگان آمار و اطلاعات درون و برون سازمانی، تهیه و ارسال گزارش های آماری و تهیه و عرضه گزارش های محاسباتی از دیگر اقدامات مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی است.

1400/04/22
10:21:44
5.0 / 5
186
تگهای خبر: برنامه , خدمات , دستگاه , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۲