علی جون
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

۶ و نه دهم میلیون شاغل در کشور بیمه نیستند

۶ و نه دهم میلیون شاغل در کشور بیمه نیستند

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: حدود ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر شاغل فاقد بیمه در کشور داریم که باید از خدمات بیمه ای برخوردار باشند.


به گزارش علی جون به نقل از مهر، میرهاشم موسوی، در اولین جلسه هم اندیشی مدیران بیمه ای که با تمرکز راهبردی بر موضوع" بررسی راهکارهای توسعه بیمه ای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی"برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: امیدوارم این نشست الگوی تحولی این سازمان را بیشتر روشن کند و با ایجاد یک فهم مشترک دستیابی به این مهم حاصل شود. وی ضمن اشاره به سه مفهوم مورد نظر در مدیریت جدید سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: تحول، عدالت و اعتماد سه مفهوم مورد توجه ماست و تمامی فعالیتهای این سازمان بر مبنای آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. رویکرد تحولی را در برنامه ها با چارچوب عدالت دنبال می نماییم تا اعتماد حاصل شود. موسوی، بررسی راهکارهای پوشش بیمه ای و پوشش بیمه اجتماعی همگانی را از راهبردهای کلان در سازمان تأمین اجتماعی عنوان و تصریح کرد: فرصت های منحصر به فردی در این سازمان وجود دارد که از آن باید برای رسیدن به هدف والای تأمین اجتماعی که همان ایجاد رفاه عمومی و آسایش برای آحاد مردم است، استفاده نماییم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: تحقق این راهبرد اصلی عملیاتی نمی گردد مگر این که یک پیوستگی منطقی با اجرا و عمل داشته باشد. در این نشست نظرات مدیران استان ها را دریافت می نماییم تا در تدوین رویکرد تحولی از آنها بهره بگیریم. وی اظهار داشت: تکلیف ما است که شرایط زیر پوشش قرار گرفتن و استفاده از خدمات سازمان تأمین اجتماعی برای همه مردم در دسترس باشد. فقط تأمین منابع مدنظر نیست بلکه از منظر رفاه عمومی، سازمان تأمین اجتماعی یک دستگاه حاکمیتی است که باید رفاه عمومی و امنیت اجتماعی را افزایش دهد. موسوی تصریح کرد: طبق اصل ۲۹ قانون اساسی، تأمین اجتماعی حق همگانی و عمومی و تکلیف دولت عنوان شده است و ازاین رو حق دسترسی بیمه شدن نباید محدود شود و هیچ محدودیتی برای این حق همگانی قائل نیستیم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه برای فراهم ساختن حق همگانی بیمه برای عموم مردم باید برنامه مشخص داشته باشیم، افزود: باید وظیفه همه بخش های مختلف این سازمان به صورت واضح تعیین شده باشد. شاخص ها و معیارهای ارزیابی شفاف تعریف شده باشد. موسوی اظهار داشت: از منظر کلان کشور هم تأمین بیمه برای همه مردم یک لزوم است تا در مخاطرات و صدمه ها مورد حمایت قرار گیرند. تأمین اجتماعی هم باید در تأمین امنیت اقتصادی و اجتماعی برای ذی نفعان فعال تر باشد. وی، اولویت بخشی به هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی های جدید در طرح تحولی ایجاد رفاه عمومی برای آحاد مردم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از رویکرد سنتی به سمت رویکرد تحولی حرکت می نماییم. فناوری در حرکت تحولی پیشران است و باید توسعه خدمات غیرحضوری را به جدیت پیگیری نماییم. مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اضافه کرد: در تغییر تحولی هدایت منابع و افزایش اختیار مدیران مورد تاکید است. همینطور نکته ای که نباید از آن غافل شویم این است که چه کارهایی نباید در این راه انجام دهیم و باید از ایجاد موانع در راه پیشگیری نماییم. موسوی خاطرنشان کرد: نسخه واحدی برای طرح های تحولی نمی توان نوشت بلکه باید اقتضائات استانی را هم مورد ملاحظه قرار دهیم. وی اظهار داشت: برای حرکت تحولی توسعه بیمه برای آحاد مردم در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی احتیاج به اصلاح ارتباط داریم. ارتباط با افکار عمومی، همکاران سازمانی و حاکمیت بازبینی شوند. همینطور برای اثربخشی طرح های تحولی مشوق های لازم دیده شود.

1400/10/01
22:11:50
5.0 / 5
212
تگهای خبر: اثر , برنامه , خدمات , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲