علی جون
علی جون
معاون اداری مالی كمیته امداد خبر داد؛

توزیع ۵۰ هزار تبلت میان دانش آموزان تحت حمایت كمیته امداد

توزیع ۵۰ هزار تبلت میان دانش آموزان تحت حمایت كمیته امداد

به گزارش علی جون معاون اداری مالی كمیته امداد، از توزیع ۵۰ هزار تبلت میان دانش آموزان نیازمند كمیته امداد تا آخر مهرماه اطلاع داد.



به گزارش علی جون به نقل از مهر، مجید باجلان، روز دوشنبه در نشست خبری در مورد جمع آوری کمک های مردمی در مرحله اول پویش ایران همدل، اظهار داشت: در این مرحله ۱۲ میلیون وعده غذای گرم و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد. همینطور ۵۴۰ میلیارد تومان کمک های مردم جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: دومین مرحله پویش ایران همدل با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۲ هزار و ۴۰۰ آشپزخانه در طرح تغذیه حسینی و توزیع ارزاق در ۲ هزار محل در چارچوب احسان حسینی در حال انجام می باشد.
معاون اداری مالی کمیته امداد با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر در این آشپزخانه ها به صورت جهادی مشغول کار هستند، افزود: تابحال ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذایی طبخ و توزیع شده است.
به گفته وی، همینطور یک میلیون و ۱۵۰ هزار بسته غذایی هم در مناطق روستایی و محروم توزیع شده است.
باجلان خاطرنشان کرد: طرح احسان حسینی و تغذیه حسینی تا آخر ماه صفر ادامه دارد و ارزش ریالی غذای گرم توزیع شده به صورت میانگین ۱۶ هزار تومان و ارزش ریالی بسته های ارزاق هم ۱۵۰ هزار تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز و دانشجو تحت حمایت کمیته امداد هستند اظهار داشت: در بررسی های اولیه ۲۵۰ هزار موارد مورد نیاز دانش آموزان شناسایی شد که از این موارد ۵۰ هزار دانش آموز نیازمند تبلت بودند که با اولویت خانواده های دارای چند فرزند در اختیار آنها قرار می گیرد.
معاون اداری مالی کمیته امداد اظهار داشت: عملیات توزیع تبلت ها تا آخر مهر ماه صورت خواهد گرفت.
باجلان با اشاره به اینکه تبلت ها دارای سیم کارت کودک است، افزود: با کمکی که وزارت ارتباطات داشته است، تلاش ما بر این است که اینترنت مجانی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه دسترسی شبکه های مجازی غیر بومی و خارجی بسته شده است اضافه کرد: تبلت ها از راه والدین قابل رصد است و چنانچه سیمکارتهای داخل تبلت از آن بیرون برود دیگر تبلت کار نمی کند، چونکه فقط سیم کارت ها مختص این تبلت ها است.
معاون اداری مالی کمیته امداد تصریح کرد: تعدادی بازی کودکانه اسلامی و برنامه های آموزشی و دینی روی این تبلت ها نصب شده است.
باجلان به برگزاری شور عاطفه ها امسال اشاره نمود و اضافه کرد: کمیته امداد هر ساله برنامه جشن عاطفه ها را در دستور کار خود دارد که سال جاری با شور عاطفه ها وارد جشن عاطفه ها شده است.
وی اظهار داشت: با عنایت به پویش ایران همدل و کمک وزارت ارتباطات و شرکت پست ایران، از ۷ تا ۱۱ مهر ۹۹ در سرتاسر کشور تمامی ماشین های اداره پست با پویش ایران همدل جهت جمع آوری لوازم، البسه، کیف و نوشت افزار و...، برای کودکان و دانشجویان فعالیت می نمایند.


منبع:

1399/06/24
23:11:43
5.0 / 5
953
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , برنامه , خانواده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب سایت علی جون
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
علی جون - سرگرمی و طنز