علی جون

روابط عمومی تئاتر سهم امسال حوزه فرهنگ در هفته روابط عمومی

روابط عمومی تئاتر سهم امسال حوزه فرهنگ در هفته روابط عمومی

علی جون: نشست مشترک هیأت مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با پیشکسوتان و اساتید روابط عمومی ایران، غلامرضا کاظمی دینان، رئیس شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی و امیرعباس تقی پور عضو شورای سیاستگذاری هفته روابط عمومی، در  سالن کنفرانس خانه تئاتر برگزار و در آن اعلام گردید امسال روزی بعنوان روز روابط عمومی تئاتر نامگذاری می شود.


به گزارش علی جون به نقل از روابط عمومی کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، این جلسه بمنظور بیان مشکلات روابط عمومی تئاتر و ارائه راهکارهای ممکن برای رفع موانع صنف روابط عمومی، ضرورت همکاری ها و برگزاری جمع های مشورتی مستمر با پیشکسوتان عرصه روابط عمومی ایران انجام شد.
در این جلسه، کاظمی دینان با ابراز خرسندی از شکل گیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر به اهمیت روابط عمومی در هنر و خصوصاً تئاتر اشاره و بر لزوم ارتقا و استقلال این انجمن اصرار کرد.
رئیس پیشین انجمن روابط عمومی ایران به بنیان های علم روابط عمومی و داشتن اخلاق و ذات حرفه ای در این عرصه پرداخت و افزود: شاید اعضای شما دانش آکادمیک روابط عمومی را نداشته باشند اما داشتن ذات ارتباطاتی و آگاهی از آداب اولیه روابط عمومی آن هم به میانجی تجربه و فعالیت در حوزه روابط عمومی در تئاتر کافی است که در این عرصه درخشان حضور داشته باشند. چه بسا که بسیاری حتی دکتری ارتباطات دارند ولی متاسفانه برون گرا نیستند. پس حضور مستمر و اثر بخش در این عرصه علاقه مندی و داشتن استعداد ذاتی در این حوزه می باشد و می توان کمبود سواد آکادمیک را با برگزاری کارگاه ها و کنفرانس های تخصصی جبران کرد.
امیرعباس تقی پور، قائم مقام و عضو شورای سیاست گذاری هفته روابط عمومی ایران نیز اظهار داشت: در برنامه ریزی هفته روابط عمومی ایران در سال 1400 روزی را برای حوزه فرهنگ و هنر در نظر گرفته ایم که امسال این روز را به روابط عمومی در تئاتر اختصاص می دهیم.
او با اشاره به شرایط اضطراری که ویروس کرونا در سطح جهان ایجاد کرده به حضور دقیق و موثر روابط عمومی در سطح جهان اصرار کرد و اضافه کرد: نیاز است جامعه روابط عمومی در ایران نسبت به استانداردهای جهانی این حوزه و رفتار کنش مند دقیق تر باشند و با هماهنگی های متمرکز و برنامه ریزی ها و هدف گذاری های مطلوب به این مهم برسند.
تقی پور افزود: حوزه فرهنگ اثرگذاری افزون تری نسبت به بقیه حرفه ها دارد و می تواند در این مواقع میان مردم و اهالی فرهنگ الگو ساز خوبی باشد و روابط عمومی تئاتر می تواند با طراحی نقشه ی راهی متناسب، از دامنه دار شدن این دست از فجایع (مرگ های روزانه) در بین مردم در برخورد با ویروس کرونا، پیشگیری کند.
در این جلسه، زینب لک، رئیس هیات مدیره کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر با ارائه گزارشی درباره کارهای روابط عمومی تئاتر و روند شکل گیری کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر، اهداف این کانون را تشریح و بر ضرروت نزدیک شدن به استادندارهای جهانی اصرار کرد.
او از برگزاری کارگاه هایی با حضور استادان باسابقه روابط عمومی بعنوان نخستین گام این کانون آگاهی داد.
محمد وفایی، نایب رییس کانون روابط عمومی و تبلیغات خانه تئاتر نیز بر ضرورت ایجاد برنامه ای مدون در حوزه روابط عمومی تئاتر اصرار کرد.
امیر پارساییان مهر، دبیر این کانون نیز به تفاوت نوع عملکرد روابط عمومی در تئاتر در مقایسه با روابط عمومی در سازمان ها و ارگان ها پرداخت و اصرار کرد هم اکنون کارگردان از همان قدم اول برنامه ریزی اجرا روابط عمومی را در کنار خود می بیند.
مریم شریعتی، عضو هیأت مدیره این کانون هم مشکلات تبلیغات در تئاتر را تشریح کرد بر ضرورت آموزش در این عرصه اصرار کرد.
امیر قالیچی دیگر عضو دیگر هیات مدیره نیز روابط عمومی تئاتر را حلقه ی وصل حوزه ارتباطات و حوزه فرهنگ دانست که نیازمند تغییر رویه است.




منبع:

1400/02/01
22:48:51
5.0 / 5
607
تگهای خبر: آموزش , اثر , استاندارد , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴